در آستانه آغاز رسمی مذاکرات برگزیت، رئیس‌جمهور فرانسه طی اظهاراتی اعلام کرد که درهای اتحادیه اروپا برای باقی ماندن انگلیس در آن هنوز باز است.

به گزارش قدس آنلاین،  در حالیکه مذاکرات رسمی مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به «برگزیت» احتمالا طی نیمه دوم ژوئن جاری به جریان خواهد افتاد، رئیس‌جمهور فرانسه طی اظهاراتی در کنار «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در پاریس گفت: «تا زمانیکه مذاکرات مربوط به برگزیت به پایان نرسیده، درها برای باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا همچنان باز است. »

وی افزود: «درهای اتحادیه اروپا برای باقی ماندن انگلیس در آن تا زمانیکه مذاکرات مربوط به برگزیت به پایان نرسیده، باز است اما پس از آغاز مذاکرات بازگشت به عقب بسیار دشوار خواهد بود. »

مذاکرات رسمی مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به «برگزیت» احتمالا طی نیمه دوم ژوئن جاری به جریان خواهد افتاد.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلندشمالی) سال گذشته به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند اما مذاکرات رسمی خروج که بر اساس معاهده لیسبون ۲ سال به طول می‌انجامد، هنوز شروع نشده و احتمالا نیمه دوم ژوئن به جریان بیافتد.
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.