رئیس هیئت مدیره تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی ایران گفت:متاسفانه در موضوع قطر ما شاهد فرصت سوزی هستیم و نتوانستیم بموقع وارد این بازار شویم و ترکیه در ۴۸ ساعت بعد از اجرای تحریم کشورهای عربی علیه قطر قفسه‌ها و فروشگاههای قطر را از مواد غذایی پر کرد.

متاسفانه در موضوع قطر ما شاهد فرصت سوزی هستیم / ترکیه فروشگاههای قطر را از مواد غذایی پر کرد

    به گزارش «قدس آنلاین»،  مهدی کریمی تفرشی به واردات ۳ میلیارد دلاری مواد غذایی قطر در سال اشاره کرد و افزود: تقریبا تمام مواد غذایی مورد نیاز قطر از طریق واردات تامین می‌شود و ایران سال گذشته حدود ۱۸ میلیون دلار انواع مواد غذایی به این کشور صادر کرد.

وی گفت:با توجه به حجم بالای تولید مواد غذایی در ایران و نیز شرایط و محدودیت‌های ایجاد شده برای قطر در تامین مواد غذایی مورد نیاز، ما از آمادگی لازم برای تامین این نیازها برخورداریم و تاکنون حدود ۵۰۰ تن انواع مواد غذایی از جمله میوه و سبزی به قطر صادر شده است.

کریمی تفرشی به سبقت ترکیه در تامین مواد غذایی مورد نیاز قطر اشاره کرد و افزود: متاسفانه در موضوع قطر ما شاهد فرصت سوزی هستیم و نتوانستیم بموقع وارد این بازار شویم و ترکیه در ۴۸ ساعت بعد از اجرای تحریم کشورهای عربی علیه قطر قفسه‌ها و فروشگاههای قطر را از مواد غذایی پر کرد.

وی گفت:: سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن مواد غذایی در کشور تولید می‌شود و ما درحال حاضر قادر به تامین حدود ۹۵ درصد از مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل هستیم.

کریمی تفرشی افزود: البته در برخی مواد غذایی میزان تولید کشور دو تا سه برابر نیاز داخلی است که مازاد تولید به کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی و امریکایی صادر می‌شود.

وی از صنعت غذا به عنوان خصوصی‌ترین صنعت کشور که نیازمند حمایت‌های دولت است، یاد کرد و گفت: متاسفانه به علت استفاده نادرست از مواد غذایی در کشور، سالانه حدود ۳۵ هزارتن به اشکال مختلف از بین می‌رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.