ایلام -نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: کردهای غیور و سلحشور بیشترین شهید را در مقابل جنایت ها و وحشگیری های گروه تروریستی داعش تقدیم کرده اند.

قوم کرد بیشترین شهید را در مقابل وحشگیری های داعش تقدیم کرده است

به گزارش قدس آنلاین، سلام امینی با اشاره به اینکه گروه تکفیری و تروریستی داعش به هیچ قوم و مذهبی تعلق نداشته و فصل مشترک این جریان انحرافی جنایت و وحشیگری است، گفت: پس از شکل گیری این جریان منحوس و ضد بشری تمامی اقوام ، ادیان و مذاهب در مقابل این پدیده نامیمون قرار گرفته که در این میان قوم دلیر و رشید کرد همواره در پیشانی و صف مقدم مقابله با جنایت های آنان حاضر بوده اند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم یادآور شد: طی چند سال اخیر نیز بیشترین شهیدان در مقابل جنایت های کم سابقه این گروه منحط متعلق به کردها بوده که با تقدیم عزیزترین جوانان خود نشان داده اند کوچکترین وابستگی و تعلق خاطری میان آنان به این افراد وابسته به استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل و اذناب آنان در منطقه وجود ندارد.
امینی با اشاره به حمله تعدادی از افراد حقیر وابسته به گروه داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل (ره) تاکید کرد: نخستین شهید این واقعه نیز شهید قلی زاده از فرزندان کرد زبان استان ایلام بود که برای پیگیری احداث مسجد در شهرستان چرداول در مجلس حضور یافته بود.
وی ادامه داد: نمایندگان کردزبان مجلس شورای اسلامی نیز با صدور بیانیه ای انزجار خود را از این حرکت جنایتکارانه اعلام و آمادگی خود را برای برخورد با این جریان منحرف ابراز داشتند و اعلام کردند برای حراست از آرمان های انقلاب آماده هرنوع جانفشانی هستند.
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن این جنایت ضد بشری که با حمایت کشورهای استکباری و حامیان منطقه ای آنان رخ داد، اضافه کرد: ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 17 هزار شهید ترور را تقدیم آرمان های والای خود کرده که از این نظر هیچ کشوری قابل مقایسه با جمهوری اسلامی نیست، چراکه مهم ترین شخصیت های سیاسی این کشور از رئیس جمهوری تا نخست وزیر گرفته و نمایندگان مجلس و گروه های مختلف مردم قربانی ترور کور منافقان داخلی و خارجی شده اند.
امینی گفت: اینگونه اقدامات تروریستی ، وحشت آفرینی ها و تهدیدها برای ملت ایران تازگی نداشته و تردیدی وجود ندارد که این حملات اراده ملت را در مقابل تروریست ها قوی تر خواهد کرد.
وی با اشاره به نقش مردم استان ایلام در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس هشت ساله اظهار کرد: ایلامیان با وجود محرومیت و نداشتن امکانات ولی در دوران جنگ تحمیلی با اراده مثال زدنی و بسیج مردمی اجازه ندادند حتی یک وجب از این خاک پرگهر و شهیدپرور از ایران اسلامی جدا شود و در این راه بهترین فرزندان خود را نثار کردند و نشان دادند برای حراست از این کیان آماده هرگونه فداکاری هستند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم تاکید کرد: تمامی اقوام حاضر در شهرستان های دهگانه استان ایلام همواره در صف انقلاب بوده و پشت سر رهبری معظم انقلاب حرکت کرده اند و با وجود گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب همچنان به آرمان های نظام وفادار هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.