‌چابهار- امام جمعه چابهار زمین خواری را دلیل حاشیه نشینی در چابهار دانست و گفت: طی ۳۰سال اخیر، تاکنون بارها حاشیه نشینان چابهار ساماندهی شدند، ولی باز در نقطه‌ای دیگر از شهر سر بر آورند.

روایت متفاوت امام جمعه چابهار از دلایل حاشیه نشینی در این شهر

به گزارش قدس آنلاین، ‌حجت السلام سید محمد موسوی با اشاره به آمار بالای حاشیه نشینی در چابهار اظهار کرد: حاشیه نشینی در چابهار با سایر کشور متفاوت است و بیشتر زمین خواری است.

وی افزود: زمین خواران افراد فقیر و فاقد شناسنامه را اجیر می‌کنند و از آنان می‌خواهند بر روی زمین‌های مورد نظر آن‌ها زندگی کنند.

به گفته نماینده ولی فقیه در چابهار، تاکنون چندین بار افراد فاقد شناسنامه وحاشیه نشینان، شناسایی و ساماندهی شده‌اند ولی زمین خواران به کار خود ادامه دادند و از جای دیگر شهر سر بر آوردند.

وی خواستار تحقیق همه جانبه درباره حاشیه نشینی در چابهار شد و گفت: شورای امنیت و تامین استان باید یک گروه تحقیقی قوی، متدین و متعهد را برای شناسایی این زمین خواران به چابهار اعزام کند.

به گزارش ایسنا، در شهرستان چابهار بیش از ۴۰تا۵۰هزار نفر جمعیت حاشیه نشین وجود دارد که این، بیشترین آمار جمعیت حاشیه نشین نسبت به جمعیت یک شهر در کشور است.

بنا به پیگیری‌های صورت گرفته روند حاشیه زدایی در چابهار ۱۵ماه دیگر به اتمام می‌رسد و ۳۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی استان سیستان و بلوچستان برای توسعه مناطق حاشیه نشین هزینه می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.