بردسکن- امام جمعه موقت بردسکن مهمترین پیام جهانی حضرت علی (ع) را ذکر فزت و رب الکعبه عنوان کرد.

 حضرت علی (ع) با ذکر«فزت و رب الکعبه»پیام جهانی را صادرکرد

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام محرم مصوری در دومین شب ازلیالی قدر در جمع مردم عزادار و شب زنده دار این شهرستان که با حضور قشرهای مختلف مردم در مسجد جامع این شهر برگزار شد ، ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان گفت: مولای متقیان با ضربت خوردن شمشیر بر فرقشان  با ذکر فزت ورب الکعبه یک پیام جهانی را صادر کرد.

وی بااشاره به اینکه هنوز حضرت علی (ع) برای بشریت شناخته نشده است گفت: یکی از پیام های لیالی قدر خودشناسی ، احیاء حقیقی و بیدار شدن واقعی است.

امام جمعه موقت بردسکن  افزود: دراین شب ها حداقل سرنوشت  یکسال انسان رقم می خورد و فضیلت و اهمیتی که این شب ها  دارد بی بدیل  و مانندی ندارد.

حجت الاسلام مصوری ماه رمضان را یک پادگان آموزشی عنوان کرد و گفت: دراین ماه استعدادهای درونی انسان به او معرفی می شود.

وی بر فهم و درک شب های قدر تاکید کرد و گفت: باید دانش و علم خود را دررابطه با  شب های قدر بالا ببریم تا جایگاه رفیع شب قدر  بیشتر برای ما شناخته شود.

وی با بیان اینکه قرآن ماموریتی جز هدایت بشر ندارد گفت: قرآن یک کتاب  جهانی و زنده و جاوید است و منحصر به مسلمین نیست.

 حجت الاسلام مصوری افزود: هرچقدر که از قرآن فهم بیشتر می کنیم مسایل تازه در قرآن برای ما نمایان می شود.

وی اظهارداشت: امروز ندای قرآن در عالم بلند است و نباید در برابر قرآن تفسیر را مخلوط کرد  و یک برداشت شخصی کرد. وی گفت: همه آیات قرآن در وصف مولای متقیان است و بهترین تفسیر از قرآن تفسیر قرآن با قرآن است.

حجت الاسلام مصوری برتقویت  دین و ایمان در جامعه تاکید کرد و گفت: جایگاه قرآن باید حفظ شود چرا که قرآن  نجات بخش بشریت در همه حوزه ها است.

 وی به برخی از آسیب های  شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: متاسفانه عده ایی از طریق شبکه های مجازی دین با برخی مطالب فرهنگ دینی ما را زیر سئوال می برند و ذهن جوانان و نوجوانان را مخدوش می کنند.

امام جمعه موقت بردسکن با بیان اینکه فرهنگ دینی باید در جامعه نهادینه شود گفت: رفاه طلبی دنبال آن شکست است و تا مادامی که در مسیر قرآن و اهل بیت حرکت کنیم ما را از مسیرهای غفلت دور می سازند.

وی دربخش دیگری از مطالبش برحضور گسترده مردم درراهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد و گفت: ملت ایران در آخرین جمعه از ماه مبارک با اتحاد و همدلی در کنار یکدیگر با پیروی از منویات مقام معظم رهبری با حضورشان در راهپیمایی پاسخ دندان شکنی را به یاوه گویی های دشمنان خواهند داد.

دراین مراسم پس از قرائت دعای افتتاح ، جوشن کبیر، مجیر  مراسم قرآن برسر توسط سید رضا موسوی یکی از مداحان شهرستان بردسکن برگزار  شد و مردم در سوگ و شهادت مولای متقیان اشک ماتم ریختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.