مشهد- در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مصادف با شهادت مولی الموحدین مولا علی(ع)، جمعی از مسئولان استانی و کشوری با ۴۰ هزار یتیم و مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) بر سفره اکرام رضوی روزه خود را افطار کردند.

۴۰ هزار یتیم و مددجوی کمیته امداد میهمان سفره اکرام رضوی شدند

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم که رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی، برخی نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهرو جمعی از مدیران آستان قدس رضوی با حضور در طرح اکرام رضوی با ایتام و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد همسفره شده و روزه خود را در جمع آنان افطار کردند.

بزرگ‌ترین سفره افطار جهان اسلام

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در حاشیه برگزاری این مراسم باشکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت مدیران عالی آستان قدس رضوی تصمیم گرفته شد در شب شهادت امیرمومنان(ع) مجاوران محروم حضرت رضا(ع) و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز از خوان با برکت امام همام بهره ببرند.

سید خلیل منبتی تصریح کرد: تاکنون هزاران نفر از مردم مشهد در ایام ماه مبارک رمضان بر سر سفره افطار حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نشسته‌اند و در ماه مبارک رمضان سال جاری نیز روزانه بیش از ۱۲ هزار از شهروندان مشهدی و مجاوران روزه‌دار بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) در حرم مطهر اطعام می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال جاری روزانه ۴۰ هزار وعده غذای متبرک در حاشیه شهر و مناطق محروم مشهد در حال توزیع است و مدارس امام رضا(ع) به عنوان پایگاه های توزیع غذا فعال شده اند.

علاوه بر طرح اکرام رضوی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از نمازگزاران حرم مطهر نیز به صورت روزانه با بسته‌های افطاری در صفوف نماز پذیرایی می‌شود و مهمانسرای حضرت رضا(ع) نیز مانند بقیه ایام سال به زائران ایرانی و غیر ایرانی که مشرف می‌شوند، ارائه خدمت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.