مشهد- امام جمعه مشهد گفت: آتش به اختیار یعنی منتظر کسی و جایی نباشید. این آتش به اختیار تعیین تکلیف برای تمام دستگاه‌های مسئول اعم از اجرایی و قضایی است.

«آتش به اختیار» به معنای عمل خودسرانه نیست

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با تسلیت شهادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: روزی با برخی علمای تهران خدمت امام راحل بودیم، عده‌ای از رزمندگان نیز آمده بودند تا با امام ملاقات و سپس به جبهه بروند، جلسه ما طول کشید و رزمندگان معطل شدند و شروع به شعار دادن کردند و ناگهان امام منقلب شدند، امام یک قهرمان بودند و هیچگاه احساسات را بروز نمی‌دادند و تحفظ عجیبی داشتند اما آنجا امام منقلب شدند و صورتشان برافروخته شد و حرفشان قطع شد و نتوانستند صحبت را ادامه دهند و مدتی تامل کرده و سپس فرمودند: اگر ۱۰ نفر از بسیجیان و رزمندگان ما از یاران امیرالمومنین(ع) بودند ایشان آن قدر مظلوم واقع نمی‌شدند.

وی گفت: امیرالمومنین از این حزب اللهی‌ها حتی ۱۰ نفر نداشت و برای این مظلوم بود، مقام معظم رهبری در جمع نیروهای متعبد و دانشگاهی و روشن اندیش با کمال صراحت اعلام می‌کنند شما افسران جنگ نرم آتش به اختیار راه بیفتید به دلیل این است که چنین نیرویی در خدمت رهبری و ولایت وجود دارد اما این نیرو در خدمت علی(ع) نبود.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «آتش به اختیار» به معنای این نیست که کسی خودسرانه عملی انجام دهد، مقام معظم رهبری نسبت به جوانان ولایی آن قدر اطمینان دارند که می‌فرمایند شما بدون الهام از قرارگاه فرماندهی آتش به اختیار می‌توانید عمل کنید زیرا هم دشمن را می‌شناسید و هم می‌توانید دشمن را براندازید.

آیت الله علم‌الهدی افزود: رزمنده افسر جنگ نرم آتش به اختیار است زیرا به همه چیزش اطمینان است. آتش به اختیار یعنی منتظر کسی و جایی نباشید. این آتش به اختیار تعیین تکلیف برای تمام دستگاه‌های مسئول اعم از اجرایی و قضایی است.

وی گفت: این کلمه معنای بسیاری دارد و برای همه تعیین تکلیف است، وقتی فرمانده از قرارگاه می‌گوید «آتش به اختیار» یعنی به همه چیز این رزمنده اطمینان دارد و می‌داند وی صف دشمن را عوضی نمی‌گیرد و در مقاومت کوتاه نمی‌آید و می‌داند این رزمنده با ایمان و عقیده در خط براندازی دشمن قدم برمی‌دارد. آتش به اختیار به معنای خودسر عمل کردن نیست. با ابتکار در خط آرمان‌ها بایستید و با دشمن نبرد کنید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت علی(ع) گفت: علی شناسی ابعاد مختلفی دارد و معمولاً در مقام شناخت ایشان، افراد درصدد تحقیق و بررسی ویژگی‌ها و امتیازات و فضائل آن حضرت برمی‌آیند اما امروز روز شهادت مظلومانه ایشان است و سزاوار است غیر از معرفت شناسی نسبت به فضائل و امتیازات آن حضرت، مقداری در مظلومیت شناسی و به تعبیر دیگر درباره علی ستیزی بحث و بررسی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مسئله مظلومیت ایشان یک حقیقت ناشناخته است گفت: به همان نسبت که معارف آن حضرت را نمی‌شناسیم، همان طور نیز در مسئله مظلومیت شناسی حضرت علی(ع) عاجز هستیم و ابعاد مظلومیت ایشان گسترده‌تر از این مسائل است و واقعیت مظلومیت ایشان فوق‌العاده قابل تامل است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: عامل مظلومیت مظلوم و ظلم ظالم، منافع ظالم است اما در مورد حضرت علی(ع) وقتی به علل مظلومیت ایشان برخورد می‌کنیم چیزی را شاهد هستیم که در غیر از ایشان عامل مظلومیت هیچ مظلومی قرار نگرفت و آن فضائل حضرت بود، برجستگی‌های ممتاز ایشان و تلاشی که در بنیانگذاری امت و جامعه اسلامی داشتند عامل مظلومیت ایشان نیز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.