خبرهای ویژه و حاشیه های دنیای سیاست را در بسته خبری روزانه قدس- در این جا- بخوانید.

روایت  وام های قرض الحسنه صفر درصد برادران اهل سنت

مشرق/ سیدپرویز فتاح- رئیس کمیته امداد-  به خبرنگاران گفت: یک تفاوت‌ ما با برادران اهل سنت این است که ما در وام قرض‌الحسنه تا ۴ درصد کارمزد را قبول داریم اما اهل سنت یک درصد را هم حرام می‌دانند و در شهرهای اهل سنت وام قرض‌الحسنه به مددجویان می‌دهیم اما با سود صفر درصد. وی افزود: کاش علمای ما هم مانند علمای اهل سنت می‌گفتند که بانک‌ها نباید سود بگیرند که هم وضع مردم بهتر می شد، هم بانک‌ها ورشکسته نبودند و هم سود ۲۷، ۳۰ و ۳۵ درصد این بلاها را برسر اقتصاد ما نمی‌آورد.

توییت جالب تحلیلگر بی بی سی درباره آتش سوزی ها

جوان/ توئیت‌های علی علیزاده- که تحلیلگر بی بی سی فارسی نامیده می شود- جالب است. او پس از آتش‌سوزی برج مسکونی در لندن که بسیاری از ساکنان آن مسلمان هستند، می‌نویسد: در این لحظات اضطراری، نژادپرستان و مسلمان ستیزان لندن نیز خواهان استعفای فوری شهردار مسلمان نیستند. جناحی‌کردن بلافاصله پلاسکو شرم آور بود.

درباره معده قطری‌ها ...

عصرایران/ جمیل الذبیانی- سردبیر روزنامه عکاظ سعودی- پس از رسیدن محموله های خوراکی از ایران و ترکیه به قطر گفت: عادت کردن معده‌های مردم قطر به محصولات ایران و ترکیه ناممکن است.

توییت توکلی درباره گنجینه موزه ای

قدس/ احمد توکلی- رئیس هیات مدیره سازمان شفافیت و عدالت- در در توییترش نوشت: وزیر محترم ارشاد! آیا واقعیت دارد که بخشی از گنجینه موزه هنرهای معاصر در شرف انتقال به اروپاست؟ شفاف به مردم توضیح دهید.

توئیت کنایه‌ آمیز آشنا

قدس/ حسام الدین آشنا- مشاور فرهنگی رئیس جمهور- در واکنش به یکی از آخرین متن های اینستاگرامی رئیس جمهور، در صفحه توئیترش نوشت: مراقب باشیم صفحه اینستاگرام مان را به کسانی نسپاریم که در برابر هزینه هایی که برای ما ایجاد می کنند مسئولیتی نمی پذیرند.

کارنامه ضدداعشی ایران  زیر ذره بین

میزان/ پایگاه خبری «واشنگتن پست» در گزارشی می نویسد: کارهای ایران در راستای مبارزه با داعش بسیار عمل‌گرایانه‌تر از مبارزه ائتلاف آمریکا علیه این گروه تروریستی است.

آمریکا دست بردارد

فارس/ نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی با تیتر «آمریکا باید سیاست‌ خارجی‌ای دنبال کند که بر تغییر نظام کشورها متمرکز نباشد» نوشت: سیاست خارجی عاقلانه باید بر پایه دوری کردن از تغییر اجباری نظام کشورهای دیگر بنا نهاده شود.

هدیه‌ یک میلیون دلاری داعش ‌برای سر ‌دختر ایرانی

۲۴ آنلاین/ جوآنا پلانی- دانشجوی علوم سیاسی در دانمارک- یک کُرد ایرانی است که در سال ۲۰۱۴ در کنار کُردهای سوریه جنگید. داعش یک میلیون دلار برای سر او جایزه تعیین کرده است.

مجازات وفاداری به حزب الله

العالم/ دادگاه جزایی سعودی، یک شهروند عربستانی را به اتهام وفاداری به حزب الله و ایران به ۱۳ سال حبس محکوم کرد. این خبر را روزنامه عکاظ اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.