اهواز- امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مسؤولان در اظهار نظرهای خود تولید دو قطبی نکنند، گفت: حضور در انتخابات به منزله آری مجدد به نظام اسلامی بود.

حضور در انتخابات به منزله آری مجدد به نظام اسلامی بود/ مسؤولان در اظهار نظرهای خود تولید دو قطبی نکنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد خاتمی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان و کارگزاران کشور، اظهار کرد: انتخابات را باید از زوایای مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و تحلیل مقام معظم رهبری در این رابطه تحلیل واقع‌بینانه است.

وی ادامه داد: حضور بیش از ۴۱ میلیون نفر در پای صندوق‌های انتخابات که شامل حدود ۷۳ درصد واجدین حق رای می‌شود، مایه مباهات و افتخار نظام اسلامی است، در حالی که کشورهای اروپایی میانگین نصاب حضورشان بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است.

امام جمعه موقت تهران گفت: در دوره اخیر انتخابات آمریکا با تمام گرد و خاکی که در آن ایجاد کردند، ۵۵ درصد پای صندوق‌های رای آمدند، در حالی که ۷۳ درصد ما در انتخابات شرکت کردند.

وی عنوان کرد: حضور در انتخابات به منزله آری مجدد به نظام اسلامی است، هر رای که به صندوق ریخته شد، رای آری به نظام اسلامی بود و این نماد وحدت ما است.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه انتخابات میزان تضارب سلایق است، اظهار کرد: در انتخابات یک کار مشترک صورت گرفت و آن کار مشترک ابراز اعتماد مجدد به نظام اسلامی بود، این موهبت را باید قدر دانست و نباید با دو قطبی کردن جامعه این موهبت را ناسپاسی کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در این عرصه این است که مخاطب این سخنان هم مسؤولان و هم مردم هستند، مسؤولان نباید در اظهار نظرهای خود تولید دو قطبی در جامعه کنند.

وی افزود: البته مردم و به ویژه آنهایی که تریبونی برای سخن دارند(مقام معظم رهبری از تریبون تعبیر به منبر کردند) باید در گفتار خود مراقب باشند که این وحدت و یکپارچگی آسیب نبیند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.