قزوین- رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: در راستای تضمین سلامت مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی (گوشت، مرغ، ماهی و تخم‌مرغ) فاقد هویت از سطح مراکز عرضه و رستوران‌ها جمع‌آوری می‌شود.

دامپزشکی قزوین با فروش فرآورده‌های خام دامی بدون هویت قاطعانه برخورد می کند

به گزارش قدس آنلاین، عیسی غیاث‌یزدی در این باره اظهار داشت: امروز به دلیل افزایش تولید فرآورده‌های خام دامی، اطمینان از سلامت این محصولات حق عموم مردم است و اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در این رابطه تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از عرضه محصولات فله و غیرمجاز در واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها جلوگیری به عمل آورد.

وی افزود: این‌گونه محصولات معمولاً از مبدأ نامعلوم تهیه و به صورت نامناسب و غیربهداشتی قطعه‌بندی و بسته‌بندی می­‌شود و بار میکروبی بالایی دارد، می­‌تواند مشکلاتی را در سلامت افراد جامعه به همراه داشته باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین به عموم مردم و رستوران داران توصیه کرد: برای خرید هرگونه فرآورده خام دامی فقط از محصولات مورد تأیید اداره دامپزشکی استفاده کنند چراکه خرید محصولات فله و غیرمجاز می‌­تواند سلامتی مصرف‌کنندگان را مورد تهدید قرار دهد.

غیاث‌یزدی همچنین از کشف 110 کیلوگرم مرغ فله قطعه‌بندی در یکی از واحدهای عرضه خبر داد که محصولات تاریخ گذشته خود را در قالب جوجه کبابی طعم‌دار به صورت غیرمجاز عرضه می‌کرد.

این مسؤول همچنین به متصدیان رستوران‌ها و مراکز عمده مصرف همانند دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره تأکید کرد: از خرید گوشت قرمز بدون مهر و لیبل دامپزشکی و سینه مرغ بدون هویت(فاقد بسته‌بندی و تاریخ و مکان تولید) برای تهیه جوجه کباب خودداری کنند، چراکه در صورت مشاهده این اقلام در رستوران‌ها توسط بازرسان دامپزشکی مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.