بردسیر- معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی باعث می شود کشور در اثر تکانه های بین المللی دچار مشکل و آسیب نشود.

اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تکانه های بین المللی ایمن می کند

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی امیری صبح شنبه در آیین افتتاح یک واحد کارخانه ‌گلاب گیری در لاله زار بردسیر با تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) اظهار کرد: یکی از مهم ترین مسائل کشور معضل بیکاری است؛ براساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری اعلام و ابلاغ شده است ایجاد اشتغال یکی از مهم ترین برنامه های دولت تدبیر و امید است.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال لازمه کشوری آباد، آزاد، متکی به خود و فارغ از تسلط بیگانگان است که در آن اهداف امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و آرمان های بلند انقلاب محقق می شود.

امیری لازمه استقلال، عزت، سربلندی و اعتلای کشور را ایجاد اشتغال دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی مهم ترین برنامه دولت و مطالبه رهبری از دولتمردان است که تحقق آن بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو مشارکت مردم است

وی با اشاره به اینکه دولت نمی تواند تاجر خوبی باشد، گفت: دولت اصولا به جز با مشارکت مردم نمی تواند اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد:  ثابت شده جایی که دولت پای واحدهای تولیدی است هزینه ها بالاست و مشکلات زیادی به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی به معنای سپردن اقتصاد به دست مردم است و اداره اقتصاد توسط مردم از پیش نیازهای اقتصاد مقاومتی است؛ امروز کسانی که درعرصه کارآفرینی و اشتغال فعالیت می کنند مجاهدان عرصه جهاد اقتصادی هستند.

امیری ادامه داد: جهاد در موقعیت های مختلف زمانی متفاوت است یک روز باید با جانمان جهاد کنیم وروزی دیگر با مالمان؛ یک روز دشمن فقر و بیکاری است و یک روز شکل دشمن تغییر پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال مهم ترین وظیفه همه ماست، افزود: امام علی (ع) در زمان خود چاه ها و نخیلات را برای ایجاد اشتغال احداث کردند.

امیری گفت: پیامبر اکرم (ص) در ایام ابتدای نبوت اول مشکلات اشتغال و بحث های دنیوی امت را حل کردند و به معیشت، ازدواج، اشتغال پرداختند؛ در تاریخ صدر اسلام مشاهده می کنیم که پیامبر بعد از معیشت مردم بحث های معنوی و مسائلی که لازمه تثبیت و استقرار نظام نو پای اسلام بود را پی گیری کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه از دری که فقر وارد شود از در دیگر ایمان بیرون می رود، افزود: بر مبنای همین دیدگاه نبوی و رفتارهای علوی مسئله اشتغال بسیار حائز اهمیت است.

اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تکانه های بین المللی ایمن می کند

وی گفت: زمانی می توانیم به اهداف انقلاب دست یافته و آرمان های امام و رهبری را تحقق ببخشیم که کشور مستقل، آگاه و آزادی داشته باشیم که فقر و بیکاری در آن نباشد، مردم توانمند  باشند و خودشان کشور را اداره کنند و اگر تکانه هایی که در سطوح بین المللی پیش آمد از آن تکانه ها آسیب نبینیم و دچار مشکلات نشویم؛ اقتصاد مقاومتی به معنای تحقق این شرایط است.

امیری بیان کرد: در دولت تدبیر و امید هم به لطف مقام معظم رهبری و تلاش تیم اقتصادی دولت گام های بلندی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شده است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته قیمت نفت از بیش از ۱۰۰ دلار به کمتر از ۴۰ دلار سقوط کرد و بسیاری از کشورهای صادر کننده نفت با مشکلات جدی روبر شدند تا جایی که عراق دست به استقراض زد، عربستان از منابع ارزی استفاده کرد و ونزوئلا دچار بحران شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اما ایران با وجود اینکه عمده اقتصادش بر نفت متکی است دچار مشکل نشد؛ سال های سختی پشت سر گذاشتیم اما کشور اداره شد و دچار مشکل و بحران نشدیم.

وی ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی را از جمله مهم ترین سیاست های دولت و نیاز کشور دانست و افزود: عباداتی نظیر نماز و روزه برای این است که انسان ها در مسیر انسانیت قرار گیرد و راه خدواند از بین مردم می گذرد.

امیری با اشاره به اینکه ایجاد شغل و حل مشکلات مردم خشنودی خداوند را به دنبال دارد، گفت: تمامی بندگان حتی گناهکاران نزد خداوند عزیز هستند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ایجاد شغل از مهم ترین عبادات و ذخایر آخرت برای کارآفرینان است؛ در دولت هر کس بخواهد شغل ایجاد کند همه مسئولان دولتی و غیردولتی وظیفه ملی و اسلامی و اخلاقی دارند به او کمک کنند.

وی گفت: مسئولان باید برای کارآفرینان فرش قرمز ایجاد کنند این اصل فرا گرفته از آموزه های دینی است و صرفا یک تکلیف اداری نیست.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.