اراک- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه با توجه به بارندگی‌های اواخر سال گذشته و بهار امسال رشد قابل توجه گونه‌های گیاهی را در مراتع شاهد بودیم و بر این اساس پیش‌بینی‌ می‌شود امسال میزان آتش‌سوزی‌ مراتع بیش از سال گذشته باشد، افزود: نیروها و گشت‌ها به دمنده‌های اطفاء حریق، بیل و آتش‌کوب تجهیز شده‌اند که بتوان به نحو مطلوب‌تری آتش را مهار کرد.

افزایش آتش‌سوزی‌ مراتع در استان مرکزی پیش‌بینی‌ می شود

به گزارش قدس آنلاین، یوسف یوسفی با بیان اینکه در خصوص آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی اقدامات به دو بخش پیشگیرانه و اجرایی تقسیم می‌شود، عنوان کرد: در بخش اقدامات پیشگیرانه نسبت به اطلاع‌رسانی در خصوص اقداماتی که مردم هنگام حضور در عرصه های طبیعی باید انجام دهند و اقداماتی که باید از آن اجتناب کنند، اقدام شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در خصوص آتش‌سوزی مراتع، بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در این جلسه مقرر شد در هر یک از فرمانداری‌ها از جمله فرمانداری چهار شهرستان بحرانی ستادی برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها و اقدام به موقع تشکیل شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: طبق این تصمیم‌گیری اکیپ‌های اضطرار در شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداران تشکیل شده است و دستگاه‌های مرتبط عضو این ستاد هستند.

وی با بیان اینکه مردم نیز می‌توانند در خاموش کردن آتش‌سوزی مراتع کمک کنند، افزود: مهار آتش مراتع در مراحل اولیه کار دشواری نیست و تا زمان اعزام نیرو مردم می‌توانند نسبت به مهار آتش اقدام کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه ۹۵ درصد آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان ناشی از عوامل انسانی است که از این میزان ۸۵ درصد به صورت غیر عمد حادث می‌شود، افزود: برپا کردن آتش توسط گردشگران، رها کردن سیگار روشن در طبیعت و رها کردن آتش روشن از جمله دلایل بروز آتش‌سوزی در مراتع است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.