۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
کد خبر: 539763

پیشتر از رانندگی هندی ها گفتیم که چه قدر پرخطر است. ... ما در اولین جابجایی بین شهری از «دهلی» تا «آگرا» را با اتوبوس رفتیم و همه پنج شش ساعتی را که سوار اتوبوس بودیم، شش دانگ حواس مان متوجه آقای راننده بود، گرچه به سلامت به آگرا رسیدیم اما راستش را بخواهید، دور سفر با اتوبوس را خط کشیدیم.

قصه خواب شیرین در  قطار واراناسی

پیشتر از رانندگی هندی ها گفتیم که چه قدر پرخطر است... ت. ما در اولین جابجایی بین شهری از «دهلی» تا «آگرا» را با اتوبوس رفتیم و همه پنج شش ساعتی را که سوار اتوبوس بودیم، شش دانگ حواس مان متوجه آقای راننده بود، گرچه به سلامت به آگرا رسیدیم اما راستش را بخواهید، دور سفر با اتوبوس را خط کشیدیم.

برای اینکه سفر اقتصادی تر داشته باشیم، قرار شد با قطار به شهرهای دیگر برویم اما رزرو بلیت قطار در هند، بسیار سخت و پرماجراست!

افزون بر اینکه برای رسیدن به مقصد، باید راه دراز تری را بپیمایید.

قطارها در هند خیلی زود پر می شوند خاصه قطارهای با امکانات خواب که به آن قطارهای اسلپیر sleeper می گویند و برای مسیرهای دور و دراز، خسته و کلافه تان نمی کند.

برای سفر از «آگرا» به «واراناسی» کوله به دوش به سوی ایستگاه رفتیم. ساعت حرکت قطار را می دانستیم و قرار بود بلیت را از ایستگاه بگیریم.

بلیت اسلیپر تمام شده بود و ناچار بودیم که بلیت برای صندلی بگیریم، بی خبر از اینکه واگن های بخش صندلی که «جنرال» نامیده می شود، جدا از واگن های اسلیپر است و وقتی وارد آن می شوید آدم هایی را می بینید که شاید هرگز به عمرتان ندیده باشید!

آدم هایی که بسیار ژولیده و کثیف و از نظر فرهنگی، ضعیف و عقب نگه داشته شده، هستند. برخی از آن ها کف قطار دراز کشیده بودند و بوی بدی در واگن پیچیده بود.

پس از اینکه فهمیدیم از کجا سردرآورده ایم، از مامور قطار خواستیم بلیت ما را با بخش اسلیپر جا به جا کند. او اما بهانه آورد که جا نداریم و سپس گفت که باید نفری ۲ هزار روپیه- معادل ۱۲۰ هزار تومان- بدهید تا دو جا در بخش اسلیپر به شما بدهم.

می دانستیم پول را می گیرد و توی جیب خودش می گذارد و ممکن است جایی هم پیدا نشود، پس گفتیم: فقط مابه التفاوت قیمت مصوب را می دهیم. او هم گفت، می گردد تا جا پیدا کند اما رفت و برنگشت! پس از چند ساعت بلاتکلیفی- نزدیکی های ساعت دو نیمه شب- حسابی خسته بودیم، جا هم نداشتیم و چاره ای نبود جز اینکه زیراندازهایمان از کوله دربیاوریم و آن را کف سالن بین دو واگن پهن کنیم. برای در امان ماندن از بادی که از لای در می وزید، در کیسه خواب فرو رفتیم.

صبح با صدای رفت و آمدها بیدار شدیم، به یکی از واگن ها رفتیم و روی صندلی نشستیم.

گرچه شب سختی بود اما بهترین خوابی بود که داشتیم!  

وقتی به واراناسی رسیدیم در همکلامی با گردشگران خارجی متوجه شدیم که باجه ویژه گردشگران نیز وجود دارد که بلیت های مقصدهای مختلف را از چند روز پیش می فروشد.

در واقع، سهمیه جداگانه قطار برای گردشگران خارجی درنظر گرفته اند.

اگر هم بخواهید با پروازهای عربی به بنارس بروید، در فرودگاه شارجه می توانید بلیت پرواز مستقیم به واراناسی را تهیه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.