مشهد- معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از برپایی سفره‌های افطاری اکرام رضوی در محروم‌ترین روستاهای مرزی کشور خبر داد.

سفره‌های اکرام رضوی در محروم‌ترین روستاهای مرزی کشور برپا شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی با بیان این خبر ابراز کرد: به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با همکاری و همیاری قرارگاه ثامن الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران، سفره‌های افطاری اکرام رضوی را ویژه نیازمندان و محرومان روستاهای مرزی کشور برپا کرده است.

وی با بیان اینکه این طرح از ۱۵ ماه مبارک رمضان آغاز و تا  ۲۳ این ماه ادامه دارد، بیان کرد: در قالب این طرح ۳۰ هزار روزه دار محروم و نیازمند روستاهای مرزی کشور اطعام می‌شوند.

خاکسار با اشاره به اینکه تاکنون در روستاهای تایباد، خواف، تربت جام، رشتخوار، درمیان، سربیشه، حاجی آباد و نهبندان این طرح اجرا شده است، اظهار کرد: در کنار برپایی سفره‌های افطاری اکرام رضوی در مناطق محروم مرزی، ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی تبلیغی شامل سخنرانی و محافل انس با قرآنی نیز برنامه ریزی و برگزار می‌شود.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس  رضوی در ادامه با اشاره به توزیع بسته‌های غذایی در مناطق مرزی، تصریح کرد: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان ۵ هزار بسته حاوی مواد غذایی شامل برنج، روغن، انواع حبوبات، ماکارانی و سویا میان خانواده‌های نیازمند و محروم مناطق مرزی کشور توزیع می‌شود.

وی هدف از این اقدام خداپسندانه را محرومیت زدایی در راستای عمل به منشور هفتگانه مقام معظم رهبری و تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی معرفی و بیان کرد: تا حد توان، بضاعت و امکانات از هیچ تلاش برای محرومیت زدایی و کاهش فقر در مناطق محروم کشور فروگذار نخواهیم بود.

خاکسار به رویکرد توانمندسازی خانوارهای نیازمند اشاره کرد و گفت: تلاش برای توانمندسازی خانواده‌های نیازمند در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی و غالبا با هدف ایجاد اشتغال و استقلال مالی در دستور کار است، از این روی اقدامات بسیاری در جهت توسعه مشاغل روستایی در دست اقدام و یا انجام شده که از آن میان می‌توان به لایروبی ۲۲۰ قنات‌ در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و فراهم آوردن شرایط عرضه تولیدات روستایی با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در سطح استان اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.