بجنورد- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: هم اکنون شمار زوج های متقاضی قبول فرزندخواندگی در این استان ۸۶۳ هزار نفری به ۱۶۰ زوج رسیده است.

۱۶۰ زوج خراسان شمالی در نوبت فرزندخواندگی هستند

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل قربانی شنبه شب در بازدید از شیرخوارگاه حضرت فاطمه زهرا(س) و در ضیافت افطاری با آنان، با اشاره به اطعام یتیمان توسط حضرت علی(ع) گفت: هم اکنون از محل اعتبارات رهبری شیرخوارگاه بجنورد در گلستان شهر بجنورد با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در دست ساخت است که بزودی بهره برداری می شود.

استاندار خراسان شمالی هم در این بازدید و ضیافت افطاری گفت: یتیم ها و شیرخوارگان نیاز به تکریم و نوازش دارند و اطعام آن ها امر ضروری و واجب است.

محمدرضا صالحی افزود: فریضه اطعام یتیمان همچون سنت ائمه و بزرگ مرد اسلام حضرت علی (ع) یکی از اعمال مهم و واجب است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت: شیرخوارگاه حضرت فاطمه زهرا(س) شیروان در سطح استاندارد مناسب و جزو بهترین ها است.

عبدالرضا عزیزی با بیان اینکه قسمت ایزوله و نوزادان فقط برای شیرخوارگان است اظهار کرد:شیرخوارگاه این شهرستان نباید به مرکز استان انتقال داه شود زیرا که زمین آن از سوی یک بانوی خیر اهدا شده و نباید خلاف نیت خیر انجام شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال در کمیسیون قانون مدیریت خدمات کشوری را پی گیری خواهیم کرد تا به کمک دولت به سر منزل برسد و یک عدالت بین کارمندان اجرا شود.

فرماندار شیروان هم گفت: همکاران بهزیستی با کار و تلاش شبانه روزی کمک های خوبی را به فرزندان این مراکز می کنند.

عباسعلی صفایی با توجه به زحمات فراوان پرسنل بهزیستی برای کمک به این فرزندان اظهار کرد: هم اکنون برخی از فرزندان این مراکز در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند.

شیرخوارگاه حضرت فاطمه زهرا(س) در شیروان تنها شیرخوارگاه در استان خراسان شمالی است که ۳۵ کودک از بدو تولد تا سنین ۶ سالگی در آن نگهداری می شود.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.