بردسکن- مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) بردسکن برحضور گسترده قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد.

راهپیمایی روز جهانی قدس به یک حرکت جهانی تبدیل شده است

حجت الاسلامی علیرضا زارعی در مراسم سومین شب از لیالی قدر در جمع  عزاداران هیات محبان الحسین (ع) این شهرستان با بیان اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس به یک حرکت جهانی تبدیل شده است گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس یکی از یادگاران امام راحل است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری این مراسم باید پرشورتر از سال های قبل برگزار شود.

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) بردسکن اظهارداشت: شرکت در مراسم راهپیمایی روز قدس یک تکلیف و یک وظیفه است و شرکت در آن در واقع یک نوع عبادت عملی است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری و شورای اسلامی شهر بردسکن در فراهم آوردن فضای معنوی  در بوستان ولی عصر که امروز جوار مزار شهدای گمنام و مسجد حضرت ولی عصر دراین بوستان این مجموعه را به یک پایگاه  دینی فرهنگی تبدیل کرده است.

وی عنوان کرد: حقیقتا شهرداری در بحث ترویج فرهنگ ارزش های اسلامی و معنویت حرکت های خوبی را انجام داده است.  

حجت الاسلام زارعی به مولفه های عافیت در جسم، اعتقاد، عبادت و فکر اشاره کرد و گفت:  همه عافیت ها به عافیت فکر برمی گردد چرا که اگر کسی همه عافیت ها را دارا باشد ولی مجهز به عافیت فکر نباشد در مسیر و راه خود به انحراف کشیده خواهد شد. 

وی افزود: هرکسی باید در حوزه فعالیت و تخصص خود حرف بزند نه اینکه عده ایی بدون هیچ گونه اطلاعات حرف هایی نسنجیده  و در برخی حوزه ها اظهار و نظر می کنند که هیچ تخصصی در آن ندارند. 

وی به مهجور بودن قرآن  در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برنامه های قرآنی در جامعه ضعیف و کمرنگ است در صورتی که برای اجرای کنسرت ها و دیگر جشن ها چه برنامه ها و حرف و حدیث هایی بیان نمی شود. 

وی اظهارداشت: برای جامعه اسلامی ننگ است که درحوزه قرآن  برنامه های خاصی نداریم و از این مهم غفلت شده است. 

وی از متولیان امور فرهنگی و قرآنی خواست دراین حوزه بیشتر ورود پیدا کنند.  حجت الاسلام زارعی گفت: مردم تشنه فرهنگ قرآن و ولایت هستند و تمسک به ولایت بهترین راه عافیت است. 

وی عنوان کرد: تامادامی که در مسیر و خط ولایت باشیم و در همه عرصه ها مطیع ولایت باشیم هیچ آسیبی  به کشور وارد نخواهد شد و در اوج امنیت و اقتدار خواهیم بود. 

درابتدای این مراسم رضا امینی پور مسئول هیات امناء مسجد و حسینیه محبان الحسین (ع) بردسکن با بیان اینکه هیات محبان الحسین مکانی نداشت گفت: با پی گیری های مسئولان شهرستان و فرماندار شهرستان  پس  از گذشت ۶ سال دوندگی هزار متر مربع زمین در خیابان صدف  امام رضا ۶۴  به  هیات محبان الحسین واگذار شد که عملیات اجرایی آن با حضور مسئولان شهرستان اجرا شد.

وی از مردم و خیران خواست برای کمک در احداث این مسجد و حسینیه هیات محبان الحسین را یاری دهند تا ماه محرم حداقل بخشی از این هیات  بنا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.