بندرعباس - فرمانده منطقه یکم امامت نداجا از آغاز تمرین مشترک ناوهای نیروی دریایی ارتش ایران و چین در تنگه هرمز خبر داد.

تمرین مشترک نظامی نیروی دریایی ایران و چین در تنگه هرمز آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، امیردریادار حسین آزاد صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با علام خبر آغاز تمرین مشترک نظامی بین ناوگروه اعزامی چین با ناوهای نیروی دریایی ارتش ایران در تنگه هرمز بیان داشت: ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین که ظهر پنج‌شنبه در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلوگرفته است، دقایقی پیش تمرین مشترک خود را در آب‌های جمهوری اسلامی ایران با ناوهای نیروی دریایی ارتش ایران آغاز کرد.

وی عنوان کرد: این تمرین مشترک در «تنگه هرمز» برگزار می‌شود و در آن، دو طرف توان نظامی خود را به نمایش گذاشته و تجربیاتشان را به اشتراک می‌گذارند.

امیر آزاد خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این تمرین مشترک انتقال دانش و تجربیات دریانوردی در حوزه دفاعی و نظامی است. پیش از این هم نیروی دریایی ارتش با کشورهای هند و ایتالیا در تنگه هرمز اقدام به برگزاری تمرینات مشترک کرده است.

ناوگروه کشور چین متشکل از ناوشکن  Chang Chung ، ناو پشتیبانی Chao Hu ، ناو رزمی Jin Zhou به همراه یک بالگرد به‌منظور تحکیم روابط دوستانه بین دو کشور و ارتقای تعاملات دریایی نیروهای دریایی دو کشور هم‌اکنون در بندرعباس به سر می‌برد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.