اراک- استاندار مرکزی بر ضرورت تدوین هرچه سریع‌تر سند توسعه صادرات استان شد.

سند توسعه صادرات استان مرکزی هرچه سریع‌تر تدوین شود

به گزارش قدس آنلاین،  محمود زمانی قمی پیش از ظهر یکشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: وضعیت صادرات در کشور بعد از چند دهه که با رشد منفی همراه بود، هم‌اکنون از روند رو به رشدی برخوردار شده است.

وی با اشاره به روند مثبت صادرات در کشور، افزود: روند مثبت توسعه صادرات باید در خوشه‌های پایین‌دستی که امروز با چالش‌ها و مشکلات جدی همراه هستند، نیز ایجاد شود تا این خوشه‌ها نیز به کمک رونق اقتصادی در کشور بشتابند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه با مطرح‌شدن مشکلات و ارائه پیشنهاد بخش خصوصی به دولت مشکلات هموارتر خواهد شد، تصریح کرد: با ارائه پیشنهاد به بخش خصوصی می‌توان شفاف‌سازی در موضوع ایجاد کرد و شاهد رفع مشکلات و موانع بخش خصوصی بود.

زمانی قمی ادامه داد: موانع جدی در بخش‌نامه‌ها و مقررات دست و پاگیر در حوزه رقابت و تولید وجود دارد که مانع رقابت در کشور و استان مرکزی شده است که باید در صدد شناسایی و حل فصل آنها برای رسیدن به نتایج مثبت در آینده امیدوار بود.

وی بر ضرورت تدوین هرچه سریع‌تر سند توسعه صادرات استان تأکید و بیان کرد: تدوین این سند می‌تواند نقشه راهی برای هرچه بهتر شدن وضع صادرات باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.