«جولیو ترزی» وزیر خارجه سابق ایتالیا که اینک عضو یکی از گروه‌های ضد ایرانی فعال در آمریکا (اتحاد علیه ایران هسته‌ای)، از حامیان منافقین و تغییر نظام در ایران است، با انتشار یادداشتی تند در وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» خواهان همراهی اروپا با دولت آمریکا علیه ایران و حمایت از گروهک‌های تروریستی مخالف نظام شد.

تشدید فعالیت‌های ضدایرانی حامیان غربی منافقین

به گزارش قدس آنلاین، وزیر خارجه سابق ایتالیا که از حامیان منافقین است در یادداشتی خواهان همراهی اروپا با سیاست‌های ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا شد.

«جولیو ترزی» وزیر خارجه سابق ایتالیا  که اینک عضو یکی از گروه‌های ضد ایرانی فعال در آمریکا (اتحاد علیه ایران هسته‌ای)، از حامیان منافقین و تغییر نظام در ایران است، با انتشار یادداشتی تند در وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» خواهان همراهی اروپا با دولت آمریکا علیه ایران و حمایت از گروهک‌های تروریستی مخالف نظام شد.

در بخشی از این یادداشت با اشاره به اقدام‌های اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه ایران آمده است: «ترامپ به درستی در حال توسعه سیاستی قاطعانه علیه ایران است. این  رویکرد شامل تمرکز شدیدتر بر آزمایش‌های موشکی غیر قانونی ایران است. وقتی که سپاه ایران آزمایش موشکی دیگری را بعد از مراسم تحلیف ترامپ انجام داد دولت او نیز در واکنش به این کار به ایران "اخطار" داد. اخیرا نیز کاخ سفید تحریم‌های جدیدی بر برنامه موشکی ایران وضع کرده است. سنای آمریکا با اکثریت قاطع آرا روز جمعه تحریم‌های جدید بر ایران (و روسیه)  بابت برنامه‌های موشکی و دیگر فعالیت‌های این کشور وضع کرد. »

ترزی ادامه داد: «دولت های اروپایی باید به سرعت دنباله روی ترامپ باشند. اروپا و رسانه‌های جهان به کندی خود را با واقعیت جدید ژئو پلتیک وقف داده، در نتیجه جهان توجه کمی را به اعلام سپاه پاسداران ایران در تکمیل ساخت سومین شهرک زیر زمینی موشکی مبذول داشتند. »

در بخش دیگر این یادداشت آمده است: «محدودیت متوسط تحمیل شده بر برنامه هسته‌ای  ایران در صورتی‌که سامانه‌های موشکی‌ این کشور  به تمام اروپا برسند، بی‌ارزش خواهد بود.  در حال حاضر، آزمایش‌های موشکی غیرقانونی ایران نشان می‌دهد که این کشور  قابلیت هدف قرار دادن اسرائیل و منافع غرب در سراسر جهان عرب را دارد.  پس تعجبی ندارد که اسرائیل، عربستان سعودی و دیگران در مورد رشد قدرت و نفوذ ایران  در حین سفر اخیر ترامپ به منطقه ابراز اضطراب نمایند. »

وزیر خارجه سابق ایتالیا در ادامه یادداشت خود آورده است:« عملکرد چندین گونه سپاه این واقعیت را تداعی می‌کند که برنامه توسعه موشکی ایران در انزوا قرار نگرفته و این کشور می‌تواند انواع این قابلیت‌ها را با دیگر نهادها به اشتراک گذاشته و تهدید قابل توجهی ر ا ارائه کند. اینک حوثی‌های یمن با کمک موشک‌های ایران قادر به رخنه به قلمروی عربستان سعودی هستند و کشتی‌های غربی را  در شبه جزیره عربی هدف می‌گیرند. ایران، حزب الله لبنان را نیز تجهیز می‌کند و این کشور حماس و جهاد اسلامی را نیز به طور مستقیم در کنترل دارد. »

مقام سابق دولت ایتالیا به دفاع از گروهک منافقین و اشاره به آخرین گردهمایی اعضای این گروهک تروریستی نوشت:«سیاستگذاران اروپایی و افکار عمومی باید به سهم خود اقدامی انجام دهند. آن‌ها باید از اپوزیسیون و نیروهای مخالف نظام ایران حمایت کنند. »

وزیر سابق خارجه ایتالیا در خاتمه خواهان همکاری دولت‌های اروپایی در حمایت از منافقین و به رسمیت شناختن مخالفان نظام ایران به عنوان مرجع کلیدی در شکل دادن سیاست خارجی‌ کشورهای اروپایی شد. »
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.