ساری- معاون برنامه ‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور مهمترین بیماری حکوت ها را فساد اداری خواند و گفت: متاسفانه فساد به حیاط خلوت رفته است و کمتر در دستگاه های اجرایی شاهد فساد هستیم.

مبارزه با فساد هزینه دارد / نقش نظارتی بانک مرکزی ضعیف است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ابراهیم شاهرخیان عصر یکشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی مازندران افزود: هرحکومتی با فساد برخورد نکنند پایان کارش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه باید ریشه های فساد از بین برود، تاکید کرد: برای برخورد با فساد باید قوانین اصلاح و بروز شود و کمبود قوانین نیز جبران گردد.

معاون سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه فساد در سیستم‌های سنتی شکل می‌گیرد، یادآور شد: برای مبارزه با فساد باید دولت الکترونیک را پیاده کنیم و تصمیمات کارکنان دولت را به حداقل برسانیم.

شاهرخیان  با اشاره به اینکه مبارزه با فساد هزینه دارد اما شدنی است، اضافه کرد: در این راه باید به یک اجماع عمومی برسیم.

وی افکار عمومی را ناظران هوشیار خواند و ادامه داد: باید به مردم ثابت شود که با فساد برخورد می شود.

شاهرخیان قوانین بانکداری را متعلق به ۸۰ سال قبل خواند و گفت: طبق قوانین موجود، نقش نظارتی بانک مرکزی ضعیف است.

همچنین رئیس کل دادگستری مازندران در این جلسه خواستار اجرای دقیق برنامه های سازمان بازرسی و تعامل برای اجرای مطلوب طرح های مدنظر در این حوزه شد و از آمادگی دادگستری مازندران برای تعامل و ارتباط با سازمان بازرسی خبر داد.

حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد با تاکید بر این نکته که باید به بازنگری و اصلاح خود بپردازیم، سازمان بازرسی را موظف دانست تا با نظارت از بروز تخلفات جلوگیری کند.

وی نظارت را بسیار مهم و سازنده خواند و تاید کرد: بسیاری از مشکلات اجتماعی با نظارت برطرف می شود.

در پایان این مراسم، محمد حسن اسدی به عنوان مدیرکل بازرسی مازندران منصوب و از تلاش های حسن میری قلعه سری تقدیر و وی بعنوان بازرس امور کل جهاد کشاورزی و محیط زیست کشور معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.