بروجرد- امام جمعه بروجرد گفت: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار نهضت روز جهانی قدس در جهان است.

ایران پرچمدار نهضت روز جهانی قدس است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‎الاسلام حسن ترابی در جلسه برنامه‎ریزی راهپیمایی روز جهانی قدس در این شهرستان اظهار کرد: امام راحل در ابتکاری نورانی با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس امید به آزادسازی فلسطین اشغال را زنده کرد.

وی عنوان کرد: با این ابتکار نورانی معمار کبیر انقلاب همه ساله مسلمانان جهان در روز جهانی قدس در گوشه گوشه دنیا به صحنه آمده، مظلومیت فلسطین اشغالی را فریاد می‎زنند و غصب، اشغال و کشتار ملت مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‎های خون‎آشام و حامیان جهانی آنها را محکوم می‎کنند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) مسئله قدس شریف را در اولویت‎های اول برنامه‎های سیاست خارجی کشور قرار می‎دادند، ادامه داد: با ابتکار امام راحل در نامگذاری روز جهانی قدس توطئه‎های استکبار جهانی، صهیونیسم بین‎المللی و حکام خائن کشورهای عربی ـ اسلامی برای فراموشی فلسطین در پیش گرفته بودند، خنثی شد.

ترابی با اشاره به اینکه همه ساله در روز جهانی قدس ملت‎های مسلمان به صحنه آمده و از آرمان‎های قدس شریف حمایت می‎کنند، تاکید کرد: امروز جوانان کشورهای اسلامی با لبیک‎گویی به ندای امام راحل و حضور در صحنه مبارزه توطئه صهیونیسم در فراموشی مسئله فلسطین در جهان اسلام را خنثی می‎کنند.

وی تصریح کرد: در شرایط امروز و اوضاع نابسامان حاکم بر کشورهای عربی ـ اسلامی، حکام خائن این کشورها با ایجاد فتنه داعش و تکفیری‎ها و به راه انداختن جنگ‎های نیابتی به دنبال این هستند که مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شده و صهیونیست‎ها در حاشیه امنی قرار گیرند.

امام جمعه بروجرد افزود: حکام کشورهای عربی ـ اسلامی با آشکارسازی مناسبات مخفیانه این ننگ را پذیرفته‎ و اعلام می‎کنند که با صهیونیست‎ها در مناطق منافع مشترک دارند.

ترابی اظهار کرد: در چنین شرایطی به نظر می‎رسد که راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر دنیا امسال با انگیزه، شور و نشاط بیشتر برگزار می‎شود، البته در ایران به عنوان پرچمدار این نهضت مقدس قطعأ مردم مومن و ولایی روزه‎دار به صحنه آمده و به وصیت امام خمینی (ره) جامه عمل می‎پوشانند.

وی با تاکید بر ضرورت بسترسازی مسؤولان به منظور حضور گسترده مردم شهرستان بروجرد در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: باید زمینه برای حضور پر شور و حداکثری اقشار مختلف مردم در راهپیمایی این روز فراهم و مهیا شود.

امام جمعه بروجرد با اشاره به بازتاب و انعکاس راهپیمایی روز جهانی قدس در دنیا عنوان کرد: قطعأ در این روز دوستان فلسطین امیدوار و دشمنان قدس شریف خشمگین و ناراحت شده و از دستیابی به اهداف شومشان ناکام می‎مانند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.