در رابطه با مسائل جنسی و نحوه آموزش آن در سنین دانش‌آموزان ابتدایی یک اختلاف جدی با شرع اسلام وجود دارد. این در حالی است که این اقدامات در برخی مدارس شهر تهران به حالت اجرا درآمده است. وزارت آموزش و پرورش مسئول این اقدام است. چطور مسئولین بدون کسب اجازه از شورای عالی انقلاب فرهنگی دست به اجرای چنین سندی زدند. این سند و اجرای آن آنقدر مهم بود که خود حضرت آقا شخصاً وارد مساله شدند و هشدارهای جدی خود را درباره آن بیان کردند. رهبری صریحاً گفتند این سند و پذیرش آن کار اشتباهی بوده و مسئولین دولتی باید اجرای آن را متوقف کنند

تعلل شورای عالی انقلاب فرهنگی رهبری را مجبور به تذکر علنی درباره ی ۲۰۳۰ کرد

    به گزارش «قدس آنلاین»،  محمد خدایاری، استاد دانشگاه علوم‌ و تحقیقات شیراز به تحلیل سند ۲۰۳۰ پرداخت.
وی درخصوص هدف امضای سند ۲۰۳۰ باتوجه به مخالفت های صریح رهبری و دیگر مراجع تقلید، اذعان داشت:
«ظاهراً این سند در شهریور ماه سال گذشته منعقد شده و پس از بحث هایی که میان خود افراد دولتی شده بدون هماهنگی با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به حالت اجرایی درآمده است. این درحالی است که ما یک کشور اسلامی هستیم و قوانین و مقررات جاری در کشور باید منطبق بر احکام اسلامی باشد. اما متاسفانه مفادی در این سند وجود دارد که صریحاً با احکام اسلامی در مغایرت است».
خدایاری در همین راستا تصریح کرد:
«برای مثال در رابطه با مسائل جنسی و نحوه آموزش آن در سنین دانش‌آموزان ابتدایی یک اختلاف جدی با شرع اسلام وجود دارد. این در حالی است که این اقدامات در برخی مدارس شهر تهران به حالت اجرا درآمده است. وزارت آموزش و پرورش مسئول این اقدام است. چطور مسئولین بدون کسب اجازه از شورای عالی انقلاب فرهنگی دست به اجرای چنین سندی زدند. این سند و اجرای آن آنقدر مهم بود که خود حضرت آقا شخصاً وارد مساله شدند و هشدارهای جدی خود را درباره آن بیان کردند. رهبری صریحاً گفتند این سند و پذیرش آن کار اشتباهی بوده و مسئولین دولتی باید اجرای آن را متوقف کنند».
وی در دامه خاطر نشان کرد:
«به عقیده من، باتوجه به رهنمود های رهبری، اقدامی که دولت آقای روحانی انجام داد یک نوع صدمه زدن به نظام تعلیم و تربیت در کشور بود. اگر دقت کنید بعد از سخنان رهبری مراجع تقلید نیز نسبت به این سند موضع گرفتند. برای مثال آیت الله مکارم شیرازی در یکی از کلاس ها خارج از فقه خود صحبت های مفصلی در این‌باره داشتند و نقدهای کاملی به ۲۰۳۰ وارد کردند. ایشان در صحبت‌هایشان فرموده بودند کشور ما برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت زیادی در زمینه اقتصاد و آموزش دارد و از طرفی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش وجود دارد. لذا باوجود چنین برنامه های کامل و جامعی چه نیازی به پذیرش یک سند آموزشی که نوشته غربی هاست داشتیم؟ یا چرابدون سروصدا و به صورت چراغ خاموش اقدام به اجرای این سند کردید!؟».
خدایاری ادامه داد:
«اینها سوالاتی است که دولت یازدهم به ویژه وزارت آموزش و پرورش باید به آن پاسخ دهند. در این سند بحث هایی در مورد حقوق همجنسگرایان و حقوق بشر که همیشه مورد اختلاف ما و غرب بوده، آمده است. به عقیده ما این موضوعات باید فوراً مورد بررسی قرار گیرد و بدون پاسخ باقی نماند. شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز باید در راس ناظران قرار گیرد و در جریان تمام اتفاقاتی که در پذیرش این سند افتاده قرار گیرد».
وی در پایان درخصوص عدم اجباری بودن پذیرش این سند و دلایل امضای آن با این وجود از سوی دولت، اضافه کرد:
«دولت یازدهم در مقاطع مختلف تمایل و خودباختگی خود را در برابر غرب به همگان ثابت کرده است. این خود باختگی ها از برجام شروع شد و معلوم نیست تا پایان دولت دوازدهم به کجا ختم شود. متاسفانه آقایان به پروژه نفوذ فرهنگی که بارها ازسوی رهبری مطرح شده توجهی نمی‌کنند و این احساس وجود دارد که مسئولین دولتی فکر می‌کنند تحقق آمال و آرزویشان بسته به اجرای خواسته های غرب است».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.