اهواز - استاندار خوزستان گفت: بروز خاموشی چند روز اخیر برق اهواز به علت کوتاهی هایی است که در گذشته از سوی مسئولان متولی در استان انجام شده است.

خاموشی های اهواز ریشه در کوتاهی گذشته دارد/ از مردم عذرخواهی می کنم

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از تاسیسات آسیب دیده شرکت برق اهواز اظهار کرد: از شنبه شب گذشته بر اثر پرباری شبکه و افزایش دمای هوا، پست سپیدار اهواز دچار مشکل شد که این امر منجر به آتش سوزی کابل سوئیچ گیرنده شد که متاسفانه دیشب هم اتفاق افتاد و موجب شد همشریان دچار سختی و رنج شوند.

شریعتی بیان کرد: از اکنون باید برنامه ریزی اساسی بکنیم و از کارهای سطحی و مسکن وار و مقطعی پرهیز کنیم و کارهای زیرساختی انجام دهیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه ای برای تعدادی ایستگاه به زمین نیاز داشت، گفت: معاونت عمرانی استانداری سریعاً تشکیل جلسه داد و به جز دو نقطه که نتوانستیم تامین کنیم که تلاش می کنیم انشاالله آن دو نقطه را هم تامین کنیم بقیه نقاط که زمین مورد درخواست بود همه تامین شدند و مصوب کردیم راه و شهرسازی زمین ها را در اختیار برق منطقه ای قرار دهند.

شریعتی تصریح کرد: اگر قبلا هم مانند مقطع فعلی استانداری برای این مسئله وقت می گذاشت و به دستگاه های اجرایی از جمله برق کمک می شد اکنون این مشکلات اخیر یا کمتر بود و یا اصلا به وجود نمی آمد و تاکید می کنم اتفاقات روی داده و مشکلات مربوط به خاموشی های گسترده اخیر ریشه در کوتاهی های چند سال اخیر دارد و مربوط به چند ماه گذشته نیست.

استاندار خوزستان افزود: با وجودی که در بروز این وضعیت نقشی نداشتیم به عنوان نماینده عالی دولت در استان مسئولیت آن را به عهده می گیرم و از مردم عذرخواهی می کنم.

وی ادامه داد: شرکت برق در ۱۰ سال گذشته اقدامات غیر استاندارد انجام داده و پدافند غیرعامل در طرح های توسعه آن رعایت نشده است و وقتی چنین حادثه ای روی می دهد بخش عمده ای از شهروندان را دچار مشکل می کند و کم توجهی های مسئولان در چند سال اخیر موجب شد چنین مشکلاتی در مقطع فعلی بروز پیدا کند

شریعتی تصریح کرد: وقتی ایستگاه های برق ما بالای ۱۰۰ در صد زیر فشار باشد و با قدمت زیاد نتواند جوابگو باشد و ترانس های توزیع هم همین وضعیت را داشته باشند اول باید خود را مورد سئوال و نقد قرار دهیم و برای حق شهروندان طبق دستور رئیس جمهور که آئین حقوق شهروندی را اعلام کرد خود را مسئول می دانیم اما باید توجه داشت شرایط فعلی نتیجه کم کاری های سال های گذشته است.

شریعتی اظهار کرد: امیدواریم با جلساتی که داشتیم برق منطقه ای در اسرع وقت زمین های منظور شده را تحویل بگیرند و تملک کند و ایستگاه ها سریعا زده شود و مشکلات رفع شود و انشاالله شبکه برق بادوام و ثبات بیشتری داشته باشیم تا خوزستان که به علت صنایع عمده بیشترین تولید و مصرف برق را دارد به علت گرما و وضعیت اقلیمی باید وضعیت باثبات تری داشته باشد.

استاندار خوزستان یادآور شد: از وزارت نیرو خواستیم قسط خود را به بانک ها پرداخت کند تا ما بتوانیم از۱۸۰ میلیون یوروی بانک توسعه اسلامی که برای خوزستان در نظر گرفته شده ولی به علت بدهی شرکت برق منطقه ای بانک ها حاضر نیستند تضمین کنند، استفاده کنیم.

شریعتی افزود: معاونت وزارت نیرو پرداخت این بدهی را تقبل کرده است تا بتوانیم برای توسعه شبکه برق از این وام استفاده کنیم و ایستگاه های پست برق جدید در اهواز تاسیس شوند تا دوباره با چنین وضعیتی که متاسفانه برای بخشی از مردم اهواز به وجود آمد و این وضعیت به هیچ وجه قابل توجیه نیست مواجه نشویم

شریعتی بیان کرد: از برق منطقه ای و شرکت توزیع برق خواستم برنامه ریزی و اقدام کنند و اگر هم مشکلی با وزارت نیرو داشتند و خواسته های آنان تامین نشد به بنده منتقل کنند تا من از طریق وزیر و سایر مقامات کشور پیگیری کنم تا نیازها تامین شود و شرایط پایداری از نظر شبکه برق برای مردم شریف اهواز که در شش ماه اخیر از خاموشی متاثر شدند ایجاد کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.