مشهد- همزمان با سحرگاه بیست و چهارم ماه مبارک رمضان بیش از ۲ هزار طلبه و دانش آموز، آیین اعتکاف خود را در مسجد گوهرشاد آغاز کردند.

اعتکاف رمضانیه ۲۰۰۰ طلبه و دانش آموز در حرم رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، حرم مطهر رضوی هرساله در سه نوبت مراسم اعتکاف برگزار می‌کند که شامل ۱۳ رجب و ۲۴ و ۲۷ ماه مبارک رمضان می‌شود.

امسال نیز در بیست و چهارم ماه مبارک رمضان، حرم مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، میزبان ۲ هزار و ۵۰ دانش آموز و طلبه‌ای است که از هیاهوی دنیا خود را جدا کرده تا با خالق خود خلوت کنند.

در این دوره از اعتکاف رمضانیه ۶۰۰ طلبه خواهر و ۳۰۰ نفر از طلاب برادر جامعه المصطفی العالمیه از ۳۵ کشور در شبستان‌های نهاوندی و سبزواری مسجد گوهرشاد معتکف هستند.

همچنین از سوی مرکز مدیرت حوزه‌های علمیه خراسان رضوی نیز ۲۰۰ طلبه خواهر در مسجد صدیقی‌ها و ۷۰۰ طلبه برادر در شبستان تبریزی مسجد گوهرشاد معتکف هستند.

۳۰۰ دانش آموز از مدارس مشهد مقدس نیز در این روزها میهمان مسجد گوهرشاد هستند که از ۲۴ تا ۲۶ ماه مبارک رمضان در حرم رضوی معتکف خواهند بود و از برنامه‌های فرهنگی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بهرمند خواهند شد.

این برنامه ساعت ۲۳ شامگاه یکشنبه در رواق کوثر حرم مطهر رضوی با قرائت قرآن مجید، بیان احکام اعتکاف، برگزاری جلسه توجیهی برای طلاب و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی؛ مفسر قرآن کریم برگزار شد.

گفتنی است؛ مراسم اختتامیه اعتکاف مسجد گوهرشاد پس از افطار روز سوم ۳۱ خردادماه در صحن مسجد جامع گوهرشاد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.