تربت جام-ـ مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: مصرف کیسه های خونی درخراسان رضوی بالاست بطوریکه این استان به عنوان سومین مصرف کننده خون درکشور مطرح می باشد و ضرورت دارد مراکز و پایگاه انتقال خون خراسان رضوی و شهرستان هایی همچون شهرستان تربت جام تقویت شود.

خراسان رضوی سومین مصرف کننده خون در کشور/تقویت پایگاه های خون ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا اسلامی که صبح امروز در بازدید از مرکزانتقال خون تربت جام سفر کرده بود به خبرنگار ما گفت: انتقال خون خراسان رضوی به بیش از ۵۸ مرکز بیمارستانی خدمات ارائه میدهد و توانسته ایم درسال گذشته بیش از ۳۳۲هزار کیسه خونی از ۱۳۷هزار نفر واجد شرایط، خون تولید نمائیم تا مشکلی برای بیماران ایجاد نشود.

 وی گفت: استان خراسان رضوی در تولید کیسه های خونی رتبه سوم را داشته و نیز به همان میزان رتبه سوم مصرف خون کشور را نیز داریم که در ماههای همچون رمضان و دهه محرم با کمبود خون مواجه هستم که خوشبختانه مردم با اعلام کمبود خون دغدغه این مشکل را برطرف می کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی د رادامه اظهار داشت: با تربت جام بدلیل همجواری با ۶ شهر استان خراسان رضوی می تواند پایگاه مهم انتقال خون شرق کشور تبدیل شود تا بتونیم با کمک خیرین نیازهای خونی را در استان بر طرف کنیم.

وی نقش خیرین را درتوسعه مراکزاهداء خون استان را ستودنی توصیف کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری خیرین سلامت، ساختمان جدید این مرکز در حال ساخت است و امیدواریم هرچه سریع‌تر تکمیل شود تا بتوانیم این مرکز اهداء خون را به یک پایگاه انتقال خون مدرن تبدیل کنیم تا نیازهای خونی استان را نیز بر طرف نماییم.

تربت جام در آینده به یکی از مراکز اصلی خون گیری استان تبدیل خواهد شد

حمیدرضا اسلامی گفت: تربت جام در آینده به یکی از مراکز اصلی خون گیری استان تبدیل خواهد شد و این توسعه مرکز خونی، نیازمند همکاری خیرین سلامت و دانشکده علوم پزشکی تربت جام است و ما در مجموعه استان هم تلاش می‌کنیم تا بتوانیم چارت سازمانی پایگاه انتقال خون تربت جام را محقق کنیم.

وی با اشاره نقش موثر و کلیدی خیرین سلامت تربت جام گفت: در سال‌هایی که در تربت جام بودم، شاهد مشارکت بالای خیرین سلامت در حوزه بهداشت و درمان بودم و انصافاً یکی از بهترین شهرهای کشور در بحث مشارکت‌های مردمی است.

تعامل خوبی بین مسئولین دانشکده علوم پزشکی و حوزه خیرین سلامت نیست

قائم مقام مشارکت‌های مردمی دانشکده علوم پزشکی تربت جام و عضو مجمع خیرین سلامت این شهرستان با بیان اینکه حمایت و همکاری دانشکده علوم پزشکی با بخش خیرین سلامت باعث دلگرمی خیرین و مردم می‌شود گفت: در گذشته همکاری و حمایت‌های خوبی در این حوزه شاهد بودیم ولی هر چه تلاش کردیم، متأسفانه دراین شرایط فعلی، بین مجموعه مسئولین دانشکده علوم پزشکی و حوزه خیرین سلامت، هماهنگی و همکاری شایسته‌ای وجود نداشت و شاهد تعامل خوبی بین آن‌ها نیستیم و نبود همکاری و حمایت لازم، باعث کم رنگ شدن حس مشارکت‌های مردمی می‌شود و زنگ خطری برای این حوزه به شمار می‌آید.

رفعت اعظمی افزود: موضوع احداث پایگاه انتقال خون چون یک موضوع مستقل و زیر نظر سازمان انتقال خون استان بود و از طرفی مدیر کل سازمان انتقال خون استان در زمان راه اندازی این مرکز به عنوان رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام، همکاری و حمایت‌های خوبی در این راستا با مجمع خیرین داشتند، از این رو نگاه ویژه‌ای به این پروژه دارند تا به سرانجام برسد.

اعظمی در پایان از مسئولین مربوطه استانی خواست تا طبق چارت سازمانی مصوب شده، نیروی انسانی مورد نیاز را برای این پایگاه در نظر بگیرند و همانند مراحل قبل، پیگیر این موضوع باشند تا در شهری که مردم از صفر تا صد پروژه را به صورت خودجوش انجام داده‌اند، به علت کمبود نیرو، مجبور نباشند فقط دو روز از ایام هفته را فعال باشند.

پایگاه انتقال خون تربت جام، ماه آیندهافتتاح می شود

 مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهرستان تربت جام محمود جامی با بیان اینکه در اسفند ۹۴ زمینی به مساحت ۶۵۰ متر مربع توسط حاج محمد رفعتی برای احداث پایگاه انتقال خون اهدا شد گفت: با پیگیری‌های مجدانه دکتر اسلامی، رئیس وقت دانشکده علوم پزشکی تربت جام برای اخذ مجوز و ارتقاء مرکز اهدای خون به پایگاه انتقال خون، کلنگ این پایگاه با حضور مسئولان استانی به زمین خورد و هم اکنون این ساختمان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمود جامی گفت: در این ساختمان پیش بینی آزمایشگاه شده است تا کلیه عملیات خون گیری، آزمایش، نگهداری و توزیع در این محل انجام گیردوهمچنین سالن کنفرانس، دفتر مرکزی مجمع خیرین سلامت و بخش‌های مورد نیاز پیش بینی شده است تا با بهره برداری این پایگاه، مردم تربت جام، تایباد و باخرز و صالح آباد بتوانند از این پایگاه بهره‌مند شوند.

وی افزود: این پروژه در ۸۰۰ متر مربع زیربنا و در دوطبقه ۴۰۰ متری پیش بینی شده است که یک طبقه آن در حدود ۴۰۰ میلیون تومان با مشارکت‌های مردمی در حال اتمام است و تا یک ماه آینده قابل افتتاح خواهد بود و از آنجایی که تمامی مراحل احداث از اهدای زمین، تأمین مصالح و عملیات ساخت مردمی بوده، انتظار داریم مسئولین مربوطه، پرسنل مورد نیاز را طبق چارت سازمانی مصوب تأمین نمایند تا امکان خون گیری و فعالیت در تمام ایام هفته در این شهر میسر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.