۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 540531

اختصاصی قدس آنلاین- واکنش های مردم در فضای مجازی نشان داد همه ی آحاد جامعه از اقدام موشکی سپاه احساس شادمانی، غرور و شعف دارند و به اقتدارموشکی کشورشان می بالند انتقام خون شهدای ۱۷ خرداد ماه خواسته یکایک ایرانیان بود که سپاه پاسداران با اقتدار فراوان ان را به نمایش گذاشت .

پیام موشکی ایران به گوش دنیا رسید

اختصاصی قدس آنلاین- جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی فاقد توانمندی موشکی بود. آن زمان باخرید موشک از لیبی تیم سیزده نفره ای با فرماندهی شهید طهرانی مقدم اقدام به ساخت و تولید موشک کردند چنانچه اعضای این گروه در خاطراتشان عنوان کرده اند که تا آن زمان حتی یک موشک از نزدیک ندیده بودیم! با توجه به اینکه ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توانمندی تولید موشک نداشت و کشورهای سازنده موشک به  دلایل گوناگون موشک در اختیار ایران قرار نمی دادند تولید موشک  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش جهادگران انقلابی ودانشمندان متدین متعهد به میهن دنبال شد.

دو عدد از موشک هایی که  جمهوری اسلامی ایران از لیبی خریداری کرده بود برای آزمایش در اختیار دانشمندان نظامی وتسلیحاتی ما قرار گرفت. هر چند آن زمان برخی با موضوع تولید موشک وخودکفایی در ساخت آن مخالفت هایی ابراز داشتند اما از آن دوره به بعد توانمندی  موشکی جمهوری اسلامی ایران پایه گذاری شد به نحوی که در اواخر دفاع مقدس موفق به ساخت چند موشک شدیم.

با پایان یافتن دفاع مقدس در اواخردهه ۷۰ و با ساخت  موشک های شهاب  صنعت موشکی کشور وارد فاز جدیدی شد وبعد از ساخت موشک شهاب ۳ که توان شلیک به سمت رژیم صهیونیستی را دارد شاهد اوج گرفتن بازتابهایی از موفقیت صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان شدیم. مدیریت شهید طهرانی مقدم  توانست جمهوری اسلامی ایران را وارد فاز جدیدی از ساخت موشک کند به گونه ای که موشک های جدیدی تا برد ۲۰۰۰ کیلومتر ساخته  شد.

با توجه به اینکه اصلی ترین دشمن جمهوری اسلامی ایران در منطقه رژیم صهیونیستی است طبق دکترین موشکی جمهوری اسلامی ایران نهایت برد موشک های ساخته شده تا شعاع ۲۰۰۰ کیلومتر طراحی شد تا در صورت نیاز جمهوری اسلامی درراستای دفاع از سرزمین ومردم خود بتواند از خود در برابر رژیم صهیونیستی و پایگاه های آمریکایی در منطقه دفاع کند. افزایش تخریب و دقت بالای موشک های تولید جمهوری اسلامی ایران که از ۳۰۰ کیلومتر تا ۲۰۰۰ کیلومتر ساخته شد بیانگر قدرت وتوانمندی بالای جمهوری اسلامی ایران در صنعت موشکی است.

۶ موشکی که  توسط دلاورمردان سپاه پاسداران به مقر تررویست ها در دیر الزور شلیک شد از دو نوع  ذوالفقار و قیام بود. موشک ذوالفقار امتداد موشک کلاس فاتح است که یکی از  دقیق ترین موشکهای  ایرانی محسوب می شود. خطای موشک های فاتح طبق اخبار اعلام شده زیر ده متر است. موشک ذوالفقار که امتداد همان نسل فاتح است با برد ۷۰۰ کیلومتر شهریور ماه سال ۹۵ رونمایی شد. این  موشک که مایل به پرداخت زمین  به زمین است هدف را با حداکثر دقت در فاصله ۷۰۰ کیلومتری تخریب می کند. این موشک یکی از موشک هایی است که در عملیات دیرالزور از آن استفاده شد.

موشک دیگری که دراین عملیات حضور داشت موشک قیام بود که در سال ۸۹ برای اولین بار رسانه ای شد. این موشک طبق گفته فرماندهان سپاه با هدف نشانه گرفتن پایگاه های امریکا در منطقه ساخته شد که نهایت برد آن ۸۰۰ کیلومتر است که با ویژگی های جدید تولید شد. سوخت این موشک برعکس موشک قبلی مایع است. طبق گفته فرماندهان نیروهای مسلح این موشک ماحصل ۲۵ سال توانمندی وتجربه  صنعت موشکی  جمهوری اسلامی در آن  زمان است. یعنی بعد از ساخت موشک قیام دروازه جدیدی به صنعت موشکی ایران باز شد.

جمهوری اسلامی ایران جزء هفت کشور توانمند در عرصه موشکی است بنحوی که از صفر تا صد صنعت موشکی در ایران ساخته می شود که  خودکفایی در صنعت موشکی است. هر چند که توان موشکی جمهوری اسلامی در رزمایش ها نشان داده شده است اما با توجه به اینکه هدف مورد نظر در رزمایش کاذب است و نیروهای نظامی کشور طبق سناریویی که برای رزمایش تعریف کرده اند عمل می کنند با آسودگی ازاینکه هدف فاقد ارزش است اقدامات نهایی را انجام می دهند در حالی که عملیات موشکی ایران در دیرالزور باید به گونه ای انجام شود که سپاه پاسداران از اصابت به هدف و تحقق اهداف خود مطمئن باشد تا بتواند به اهداف مورد نظر حمله کند.

تصاویر منتشر شده از سوی هواپیماهای بدون سرنشین ایران در سوریه بر فراز منطقه دیر الزور و رصد فرماندهان سپاه  پاسداران به صورت آنلاین از پرتاب واصابت موشک ها به نقاط مورد نظر نشان داد جمهوری اسلامی در عرصه عمل به موشکهای خود بسیار مطمئن است و به کارآیی بالای آن اعتماد کافی دارد. این موضوع موید آن است که  ایران اسلامی در میان چند کشور صاحب صنعت موشکی حرفی برای گفتن دارد.

شلیک موشک از فاصله ی ۶۵۰ کیلومتری از خاک جمهوری اسلامی ایران دراستان های کرمانشاه و کردستان و اصابت به چند ساختمان هدف گذاری شده نشان دهنده ی اعتماد بالای نیروهای نظامی کشور به صنعت موشکی است. تفاوت حملات ۲۸ خرداد به مواضع تروریست ها در دیرالزور با رزمایش در این موضوع است که به شهر بزرگی حمله شد که پایتخت دوم داعش در سوریه است و در این حمله ی موشکی حتی یک غیر نظامی نیز آسیب ندید.  

جمهوری اسلامی ایران علاوه بر گروهک تروریستی تکفیری داعش به کشورهای مرتجع عربی بخصوص آل سعود پیام داد که دنبال ماجراجویی در ایران باشند چرا که اوج اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی آنها را زمین گیر خواهد کرد.  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر ضربه سنگینی که در بعد عملیاتی به داعش وارد کرد آنها را در بعد روانی نیز مات و مبهوت نمود.

بی شک اقدام تروریستی ۱۷ خرداد در حمله به حرم حضرت امام خمینی(ره) و ساختمان ملاقات های مردمی مجلس شورای اسلامی اقدام عملیاتی و نظامی قابل تاملی از سوی گروهک تروریستی داعش نبود چرا که روزانه صدها و هزاران نفر با کمترین سختی وارد اماکن یاد شده میشوند. در حالی که عناصر تکفیری داعش مردم بی گناه را هدف عملیات تروریستی خود قرار دادند اما سپاه پاسداران در عملیات قابل توجهی مواضع مهمی از داعش را با خاک یکسان کرد. بهتر است دشمنان بدانند طبق فرموده مقام معظم رهبری  جواب ترقه بازی را با موشک خوهیم داد. کوچکترین اقدام دشمن با بزرگترین عکس العمل ملت همیشه در صحنه پاسخ خواهد داده شد.

واکنش های مردم در فضای مجازی نشان داد همه ی آحاد جامعه از اقدام موشکی سپاه احساس شادمانی، غرور و شعف دارند و به اقتدارموشکی کشورشان می بالند انتقام خون شهدای ۱۷ خرداد ماه خواسته یکایک ایرانیان بود که سپاه پاسداران با اقتدار فراوان ان را به نمایش گذاشت.

* کارشناس مسائل نظامی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.