زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر یکهزار و ۳۰۰ روستا در این استان با تانکر آبرسانی می‌شود و ۳۸۰ روستا نیز در انتظار آبرسانی سقایی هستند.

۳۸۰ روستا در سیستان و بلوچستان در انتظار آبرسانی با تانکر هستند

به گزارش قدس آنلاین، علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در نشست محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر نیرو با مدیران استانی وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان به تشریح ظرفیت ها و مشکلات این استان در زمینه های مختلف پرداخت و اظهار کرد: تغییر اقلیم و شرایط آب و هوا در این استان مشکلات را مضاعف کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: منابع آب روستایی ما بسیار محدود بوده و منابع مطمئنی نیست که بتوان روی آن حساب باز کرد.

وی با بیان اینکه تقویت سدهای این استان باید در اولویت قرار بگیرد، افزود: تامین آب مورد نیاز روستاهای فاقد منابع آبی مطمئن نیز از دیگر خواسته‌های ما در این است.

هاشمی بیان کرد: اعتباری برای این روستاها که اگر منبع آب جدیدی مدنظر است، بتوانیم خط انتقال آن را ایجاد کنیم.

وی افزود: بخشی از مشکلات و کاستی های ۵۱ درصد از جمعیت استان منتج به حاشیه نشینی و مهاجرت شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: حدود ۶۰۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی در سیستان و بلوچستان وجود دارد و هنوز به مرحله ای از پیشرفت مدنظر مردم این استان نرسیده ایم.

وی بیان کرد: عمده منابع آبی استان از افغانستان تامین می شود و باید این کمبود آب استان به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت:مشکل ناوگان حمل و نقل و تامین اعتبارات مشکلات پیش روی آبرسانی در استان است.

هاشمی ادامه داد: هر روستای این استان به عنوان یک مرزبان است و مشکلات کمبود آب و نوسانات برق به عنوان یک تهدید جدی برای تخلیه جمعیت و مهاجرت برای استان محسوب می شود.

وی گفت: بخش عمده ای از برق استان از طریق استان خراسان جنوبی و بم تامین می شود و حدود ۶۰۰ مگاوات کمبود برق داریم که این کمبود سبب رخداد برخی نوسانات برق در بعضی از نقاط استان شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اخیرا پست۵۴۰ مگاوات برق با سرمایه گذاری یک فرد بومی مقیم تانزانیا در استان کلنگ زنی شد  و اگر تلاش بیشتری صورت گیرد می توانیم در بحث  تامین نیرو به ثبات برسیم .

وی گفت: چون به روش تانکری و سقایی آبرسانی میکنیم هیچ سرمایه گذاری حاضر به انعقاد قرارداد یکساله با استان نیست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.