بیرجند- نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه برخی مناطق نهبندان و سربیشه با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: با این اعتبارات قطره‌چکانی نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد.

آبرسانی با تانکر در برخی مناطق نهبندان و سربیشه/ اعتبارات قطره چکانی توان حل مشکلات را ندارد

به گزارش قدس آنلاین، نظر افضلی با اشاره به مشکلات و راهکارهای حوزه انتخابی خود اظهار داشت: یکی از مشکلات حوزه انتخابیه این شهرستان کمبود آب است که در این راستا در برخی مناطق با تانکر آبرسانی می‌شود که بیشتر اوقات در فصل گرما واقعا این آبرسانی با تانکر هم نمی‌تواند جوابگوی مردم باشد.

وی با بیان اینکه نیاز به مجتمع‌های آبرسانی در منطقه بیش از این است، افزود: در حوزه سربیشه و نهبندان علاوه بر آبرسانی در زمینه راه‌ها هم مشکلاتی وجود دارد و در هر شاخصی که دست بگذاریم نیاز به سرمایه است برای مثال ۸۰ میلیارد تومان برای مجتمع‌های آبی در حال ساخت و ۱۰۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستایی نیاز است.

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: با این اعتبارات قطره چکانی نمی توان مشکلات را برطرف کرد، باید به مردم این مناطق مرزی توجه ویژه ای شود، زیرا شهرستان نهبندان و سربیشه بخش های زیادی از این دو شهرستان در حاشیه مرز است و برای نگهداشت مردم در این مناطق مناطق مرزی باید برای معیشت آنها شغل ایجاد شود.

افضلی با بیان اینکه اگر نمی‌توانیم برای کوتاه مدت مردم در زمینه اشتغال برنامه داشته باشیم، باید برای بلند مدت برنامه‌ریزی داشته باشیم، افزود: باید به مردم مرزنشین توجه ویژه شود و در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی هم گزارش ی ارائه شد که در این منطقه، بعد از میغان بیابان است و تا گرمسار وقم دیگر منطقه‌ای که جمعیت وجود داشته باشد نیست، پس باید این کریدور جمعیتی را بیشتر دریابیم.

وی بیان داشت: ۳۰ درصد از مردم در این دو منطقه زیرپوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند ما باید آنها را توانمند و برای مردم شغل ایجاد کنیم و با توجه به جایگاه، پتانسیل هر منطقه را فعال کنیم، به عنوان مثال در یک منطقه بازارچه‌های مرزی، در یک منطقه کشاورزی، دریک منطقه معدن  فعال کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نهنبدان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: بازارچه دوکوهانه مدتی بود تعطیل بوده که در حال حاضر رایزنی‌هایی برای بازگشایی مجدد آن درحال انجام است و باید جاده مواصلاتی ماهیرود را با اتصال راه‌های نزدیکتر بهتر کنیم ودر واقع برای این منطقه سربیشه ونهبندان پکیج همه جانبه باید در نظر گرفته شود.

افضلی افزود: می‌توانیم مناطقی که نزدیک به کشور افغانستان است مجوز برای حفر چاه کشاورزری داده شود و برای این چاه‌های کشاورزی الگوی کشت بدهیم، وقتی یک فرد روستایی مرزنشین احساس کند که ماهیانه حداقل ۸۰۰ هزار تومان دارد هیچگاه محیط زندگی خود را ترک نمی‌کند و تنها راه تثبیت جمعیتی در منطقه ایجاد شغل است.

وی با اشاره به ایجاد ستاد احیای قنات در کشور  گفت: تاکنون بودجه قنات ها در کشور تنها ۲۰ میلیارد تومان که بسیار ناچیز است بوده و با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، امسال این بودجه در کشور به ۷۰ میلیارد تومان افزایش یافه است.

وی گفت: در خراسان جنوبی ۲۰ هزار رشته قنات وجود دارد که تملک ما در منطقه در بخش اعتبارات قنات ها در سالهای گذشته بین ۲۷ درصد تا ۳۰درصد بوده است.

نماینده مردم شهرستانهای نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید لایروبی قناتها انجام شود زیرا قنات قلب تپنده است و باید همکاری‌های همه جانبه بین نهادها و دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.