بیرجند- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر رضوی«جوانه‌ها» در بیرجند گفت: گسترش فرهنگ رضوی توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

رسیدگی به محرومان یکی از ویژگی‌های مهم سبک زندگی رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام منصور هاشمی بابیان اینکه کلام معصومین(ع) در بستر دل‌ها مورد درک و فهم عموم قرار می‌گیرد، اظهار داشت: سیره و شخصیت امام رضا(ع) به‌عنوان یک شاخص در زندگی توحیدی مطرح است.

وی برطرف کردن محرومیت‌ها، توسعه فرهنگ وقف و کمک به نیازمندان را بسیار مهم دانست و گفت:رسیدگی به محرومان و مستضعفین بسیار مهم که در سیره و شخصیت امام رضا(ع) این مهم دیده می‌شود و یکی از ویژگی‌های مهم سبک زندگی رضوی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: شخصیت امام رضا(ع) به‌گونه‌ای است که هرکسی در هر جای عالم به هر نحوی می‌تواند ارادت خود را به ایشان نشان دهد.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ رضوی و ابعاد مختلف شخصیت امام رضا(ع)، گفت: امام رضا(ع) تنها امامی است که مضجع شریفش در خاک ایران است و ملقب به عالم آل محمد(ص) هستند.

وی بابیان اینکه اخلاق، یکی از عناصر مهم شخصیت انسان و کاشف کیفیت ذات و درون است، افزود: امام رضا (ع) به اخلاق عالی و ممتاز آراسته بودند؛ بدین سبب دوستی عام و خاص را به خود جلب کردند.

حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: امام علی بن موسی‌الرضا(ع) جامع تمام فضائل بودند، به‌طوری‌که تمــام صفات عالی در ایشان جمع شده بود. خصایص شریف امام رضا علیه‌السلام قسمتــی از صفات جدش، بزرگ‌ترین پیامبر خدا صلی‌الله علیه و اله بود که از میان پیامبران ممتاز بودند.

گفتنی است؛ جشنواره ملی شعر رضوی «جوانه‌ها» در راستای پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) مردادماه سال جاری در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

منبع: فرهنگ رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.