یزد - مدیر تامین مسکن کمیته امداد استان یزد گفت :سال گذشته بیش از۴۰ میلیارد ریال در زمینه احداث، خرید، تکمیل واحد های نیمه تمام و همچنین انجام تعمیرات و ساخت فضاهای جانبی هزینه شد و این رقم در مقایسه با سال ۹۴ حدود هشت درصد رشد داشته است.

۱۴۲ میلیارد ریال اعتبار به بخش مسکن مددجویی اختصاص یافته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سید رضا لاله زاری، با بیان اینکه تامین مسکن مناسب برای مددجویان فاقد مسکن یکی از رویکردهای مهم این نهاد است، اظهارداشت: مسکن و سرپناه مناسب از جمله مهم ترین مسائل زندگی انسان‌ها به شمار می‌رود که تلاش داریم با احداث، خرید، بهسازی و مقاوم‌سازی منازل خانواده‌های ساکن در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، اقدامات شایسته‌ای را به منظور توسعه و پیشرفت این مناطق به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۴۲ میلیارد ریال به بخش مسکن مددجویی اختصاص یافته است، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از یک هزار و ۳۰۰ مورد احداث، تعمیرات کلی و جزئی و تکمیل واحدهای نیمه تمام توسط کمیته امداد استان یزد از محل اعتبارات دولتی، صدقات و مشارکت های مردمی انجام شود.

لاله زاری تصریح کرد: این نهاد در سالجاری احداث ۲۶۹ منزل مددجویی را در برنامه دارد که ۲۲۴ واحد در مناطق شهری و ۴۵ در مناطق روستایی است، زیر بنای هر منزل مسکونی بین ۵۰ تا ۶۰ متر مربع و سرانه در نظر گرفته شده برای هر واحد مسکونی در مناطق شهری ۲۵۰ میلیون ریال و روستایی ۱۵۰ میلیون ریال است.

این مسئول  گفت : مددجویان ساکن در شهرستان یزد بیشترین مشکل در زمینه مسکن را دارند، و ۹۴۱ مورد تعمیرات کلی و جزئی و احداث فضای جانبی، ۴۰ مورد احداث سرویس بهداشتی و ۵۰ مورد تکمیل واحد های نیمه ساز از دیگر برنامه های عمرانی کمیته امداد در سال جاری است.

وی با اشاره به لزوم مشارکت خیران در احداث مسکن مددجویان تحت حمایت، اظهار کرد: خیران می توانند با مشارکت در طرح «رضوان» که از جمله طرحهای مشارکتی این نهاد است با پرداخت کمکهای انساندوستانه و خیرخواهانه خودنسبت به احداث سرپناه یا تعمیر منازل مددجویان و نیازمندان اقدام و در این عمل خداپسندانه مشارکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.