​ایلام- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: صرفه جویی بهترین راه برای گذر از بحران کم آبی است.

صرفه جویی بهترین راه برای گذر از بحران کم آبی است

داراب بیرنوندی روز سه شنبه در گفتگو با قدس آنلاین در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه برنامه بلند مدت تأمین آب مورد نیاز مشترکین خانگی، صنعتی و کشاورزی در استان تدوین شده است، اظهارداشت: در همین راستا عملیات اجرایی دو سد چناره و سد سیکان در قالب برنامه گرمسیری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با احداث سد چناره آب شرب مورد نیاز شهرهای ایلام و چوار در قالب یک برنامه ۲۰ ساله تأمین خواهد شد، افزود: طرح سامانه گرمسیری از بزرگترین طرح هایی است که دولت در استان اجرای کرده و در نوع خود بی نظیر است و امیدواریم تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام با تأکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب شرب در بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی، تصریح کرد: با توجه به افزایش ساخت و سازها و گسترش شهرنشینی و افزایش صنایع، امیدواریم بتوانیم آب مورد نیاز تمامی مشترکین بخش های مختلف را تأمین کنیم.

داراب بیرنوندی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر استفاده شهرداری ایلام از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز، خاطرنشان ساخت: شهرداری موظف است که از پساب فاضلاب برای آبیاری فضاهای سبز استفاده کند و معاون اول رئیس جمهور نیز در این راستا دستورات لازم را به استان ها داده و استانداری و شهرداری ایلام نیز بایستی سریعاً در این راستا اقدام کنند.

وی با بیان این مطلب که گذر از شرایط کم آبی مستلزم همکاری تمامی اقشار جامعه، مشترکین، بخش های صنعتی و کشاورزی است، یادآور شد: بیشترین مصرف آب در استان مربوط به بخش خانگی است که خانواده ها بایستی با رعایت الگوی صحیح مصرف و هم الگوی خوبی برای فرزندان خود باشند و هم این شرکت را در ارائه خدمات و تأمین آب شرب مورد نیاز بخش های مختلف یاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.