بیرجند-مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خرسان جنوبی از اجرای طرح ملی توان افزایی و تاب آوری اجتمای زنان در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: اشتغال یکی از دغدغه های اصلی حوزه زنان است.

اشتغال یکی از دغدغه های اصلی حوزه زنان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نفیسه نخعی ظهر سه شنبه در کارگروه امور بانوان و خانواده استان بیان کرد: اشتغال یکی از دغدغه های اصلی حوزه زنان و کشور است.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد زیادی فارغ التحصیل دانشگاهی در حوزه زنان وجود دارد که همه این ها چشم به کارهای دولتی دوخته اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خرسان جنوبی افزود: دولت تنها می تواند اشتغال محدودی در بخش دولتی ایجاد کند.

نخعی اظهار داشت: همچنین بانوان ریسک ورود به بخش کارآفرینی را ندارند و از ورود به این بخش ترس دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خرسان جنوبی راه اندازی مرکز  رشد و شتاب دهی امور بانوان را یکی از راه هایی دانست که می تواند در زمینه ترویج فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار، شناسایی و کمک به رفع موانع موجود، بازاریابی، انتقال دانش و اطلاعات مورد نیاز برای راه اندازی مشاغل خصوصی کمک شایانی داشته باشد.

نخعی تصریح کرد: همچنین نیاز است که در استان بازارچه های دائمی تولیدات زنان راه اندازی شود و در این راستا این بازارچه ها در شهرهای بیرجند، سرایان، بشرویه و قاین در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط  رو به رشد صنعت گردشگری در استان به طور حتم یکی از شغل های آینده بانوان استان می تواند در بخش صنایع دستی و اقامتگاه های بومگردی باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خرسان جنوبی از جرای طرح ملی توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان خبر داد و گفت: از سال ۹۴ در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و با هدف توان افزایی و توانمندی زنان در معرض آسیب این طرح در دفتر امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری به تصویب رسید.

نخعی اظهار داشت: در سال گذشته اعتبارات این طرح تخصیص داده شده است و با همکاری دانشگاه بیرجند در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در سه مرحله و سه فاز تدوین شده است افزود: در فاز نخست عده ای به عنوان تسهیل گر تاب آور اجتماعی آموزش های لازم را فرا می گیرند و در مرحله دوم این تهسیل گران به جامعه هدف مراجعه خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.