بیرجند-معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت باید در دستور کار قرار گیرد گفت: کشاورزان محصولاتی را برای کشت انتخاب کنند که نیاز کمتری به آب داشته باشند.

نامناسب بودن وضعیت مصرف آب در ادارات خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد فرهادی ظهر سه شنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت باید در دستور کار قرار گیرد بیان کرد: کشاورزان محصولاتی را برای کشت انتخاب کنند که نیاز کمتری به آب داشته باشند.

وی یادآور شد: قطعی آب برای افراد پر مصرف فقط باید تحت شرایط خاص و بحرانی صورت گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای کاهش هدر رفت آب نیز باید برنامه جامعی ارائه شود.

فرهادی تصریح کرد: اگر شرکت آب و فاضلاب روستایی تعهدی برای تامین آب صنعتی ندارد باید به گونه ای تفاهم نامه منعقد کند که هزینه ای که دریافت می کند معادل بهای تمام شده برای آن ها باشد.

وی یکی از دغدغه های اصلی مردم و مسئولین را تامین آب شرب عنوان کرد و افزود: بنابراین باید دقت نظر بیشتری در مصرف آب انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: هزینه آبی که مردم پرداخت می کنند با قیمت تمام شده برای شرکت آب و فاضلاب فاصله نسبتا زیادی دارد.

فرهادی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت ها با توجه به اهرم های قانونی باید پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت مصرف آب در ادارات استان وضعیت نامناسبی است تصریح کرد: لیست دستگاه های پر مصرف باید ارائه و برخوردی جدی با آن ها صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.