۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
کد خبر: 540806

فرماندهی عملیات «قادمون یای نینوی» از تسلط نیروهای عراقی بر جنوب محله «الشفاء»، اداره بهداشت نینوی، کلیسای ماریا و قلعه تاریخی «باشطابیا» در غرب موصل خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، فرمانده عملیات «قادمون یا نینوی» اعلام کرد که بخش جنوبی محله «الشفاء» آزاد شده و نیروهای عراقی موفق شدند اداره بهداشت نینوی و قلعه باستانی و پل پنجم را آزاد کنند.

در بیانیه پایگاه اطلاع رسانی «الاعلام الحربی» آمده است که رشید یارالله فرمانده تاکید کرد که یگان‎های تیپ نهم زرهی بخش جنوبی محله الشفاء را آزاد کرده و بر قلعه تاریخی «باشطابیا»، زندان الاحداث، مرقد یحی ابوالقاسم، اداره بهداشت نینوی، کلیسای ماریا و پل پنجم در غرب یمن مسلط شدند.

از سوی دیگر، «نایف شمری» نایب رئیس کمیسیون دفاعی امنیتی پارلمان عراق امروز اعلام کرد که یگان‎های سرویس مبارزه با تروریسم موفق شدند سه شهرک «الساعه، المشاهده و خزرج» در شهر موصل القدیمه را بازپس بگیرند.

وی گفت: سرویس ضد تروریسم عراق علاوه بر آزادسازی این سه شهرک مهم که در قلب غرب موصل واقع شدند، تعدادی از خانواده‎هایی تحت محاصره داعش  را نیز آزاد کردند.

عملیات نظامی مشترک نیروهای عراقی به فرمان حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶ با هدف بازپس گیری شهر موصل از چنگال داعش آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

در این عملیات، نیروهای عراق شامل ارتش، الحشد الشعبی، پیشمرگه، پلیس اتحادیه، نیروهای عشایری و محلی و یگان‌های نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم حضور دارند.

منبع: السومرية

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.