«شارل ابی نادر» ژنرال بازنشسته ارتش لبنان به تحلیل حمله موشکی اخیر ایران به پایگاه داعش در الزیور پرداخت و آن را از چهار زاویه بررسی کرد. ابی نادر نخستین بعد این حمله را نظامی می داند.

4 بُعد حمله موشکی ایران از دید ژنرال سابق ارتش لبنان

به گزارش قدس آنلاین، به گفته وی این موشک ها منطقه ای را هدف قرار داده که برای داعشی که فشارهای زیادی در موصل و الرقه و صحرای سوریه تحمل کرده یک منطقه حیاتی به شمار می آید.

به اعتقاد این تحلیلگر مسائل نظامی، دیرالزور امن ترین جا برای داعش است و از فاصله ۶۵۰ کیلومتری هدف ضربات دقیق موشکی قرار گرفته است.

بعد دوم حمله موشکی ایران از نظر شارل ابی نادر به تحولات میدانی و پیروزی های ارتش سوریه و متحدان آن در مرزهای عراق و سوریه مربوط می شود. به گفته وی دیرالزور با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد عقبه این مرز به شمار می آید و از این نظر اهمیت بالایی دارد.

ژنرال بازنشسته ارتش لبنان سومین بعد حمله اخیر را در ابعاد نمادین آن می داند و معتقد است این حمله نشان داد که جمهوری اسلامی ایران قادر است مناطق تحت نفوذ داعش را علیرغم نفوذ عملیاتی ائتلاف بین المللی و آمریکا در آن هدف قرار دهد.

شارل ابی نادر بعد راهبردی را چهارمین بعد ضربه موشکی ایران می داند. از نظر وی این حمله به رژیم صهیونیستی و واشنگتن این پیام را داشت که ایران تا پایان به حمایت از سوریه ادامه می دهد و ارتباط بین حلقه های محور مقاومت از آن حمایت به عمل می آورد.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.