اهواز- استاندار خوزستان گفت در سطح استان عزممان را برای جبران عقب ماندگی های مسجدسلیمان جزم کرده ایم

عزممان را برای جبران عقب ماندگی های مسجدسلیمان جزم کرده ایم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست بررسی روند طرح های شهرستان مسجدسلیمان که در مسجدسلیمان برگزار شد گفت: مسجدسلیمان جز معدود شهرستان های کشور است که نسبت به دیگر شهرستان ها کم تر آثار توسعه را در آن می بینیم و استان خوزستان هم نسبت به دیگر استان ها به دلیل حوادث ۸سال دفاع مقدس و دیگر مسائل دچار تنگناهایی شد که جبران آنها به سختی صورت می گیرد و امروز می بینیم که استان در برخی حوزه های زیرساختی با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود: باید تلاش کنیم استانداردهای لازم برای یک زندگی خوب در این شهرستان فراهم شود.  

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم مسجدسلیمان در انتخابات اخیر عنوان داشت: مردم مسجدسلیمان با وجود تمام سختی ها و محرومیت هایی که دارند اما در مسئله انتخابات مشارکت حداکثری داشتند و این حضور مردم وظیفه ما را دو چندان می کند.  

استاندار خوزستان تصریح کرد: امیدواریم با افزایش اعتبارات در سطح استان بتوانیم به نحوی عمل کنیم که مردم شاهد خدمات مطلوبی باشند و این اعتبارات باید در مسیرهایی هزینه شود که رضایت مندی مردم را در پی داشته باشد.  

وی با اشاره به مشکلات آب و فاضلاب مسجدسلیمان خاطرنشان ساخت: در بحث آب شرب دولت توجه ویژه ای دارد و کار در مسجدسلیمان شروع شده و در روستاها هم مشکلات پیش روی اجرای طرح های آبرسانی مرتفع شده است. در بحث فاضلاب طی مصوبه دولت ۱۶ شهر استان لحاظ شده بود که مسجدسلیمان هم پس از پیگیری هایی که صورت گرفت به عنوان شهر هفدهم وارد این مصوبه شد و به محض اختصاص ردیف بودجه ای مناقصه فاضلاب مسجدسلیمان انجام خواهد شد و دولت تلاش خواهد کرد طی ۴ سال طرح فاضلاب مسجدسلیمان را اجرا نماید.  

استاندار خوزستان تاکید کرد:پیشنهاد می کنم در سال جاری تمرکزمان را روی مسئله عمران شهری مسجدسلیمان بگذاریم و از محل اعتبارات ارزش افزوده و اعتبارات عمرانی برای بهبود وضعیت شهر که دغدغه مردم هم می باشد تلاش کنیم و ان شالله در پایان سال جاری شاهد تغییر قابل ملاحظه ای در حوزه عمران شهری مسجدسلیمان  باشیم.

شریعتی در رابطه با پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان یادآور شد: پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان در حال اجرا است و مانعی پیش روی پروژه پتروپالایش قرار دارد که موضوع را از طریق وزیر نفت پیگیری کردیم و تلاش خواهیم کرد شرایط را برای تسهیل در ایجاد هاب منطقه ای در حوزه های مختلف صنعتی در منطقه زیلایی را فراهم کنیم.  

وی ادامه داد: کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان آماده بهره برداری است و باید کارشناسان گاز کار تامین گاز مورد نیاز را انجام دهند که تاکید کرده ایم این کار در اسرع وقت انجام شود و انتظار داریم بنیاد مستضعفان هم فازهای بعدی پروژه آلومینیوم را در این منطقه اجرایی شود تا مسجدسلیمان به سهم خود در حوزه صنعت و اشتغال مولد دست یابد.

استاندار خوزستان با تاکید بر بهبود زیرساخت ها در منطقه گفت:محور مسجدسلیمان به لالی باید چهارخطه شود و پیگیری هایی بمنظور جذب سرمایه گذار برای راه آهن مسجدسلیمان صورت گرفته است که قطعا با شکل گیری صنایع در این منطقه این زیرساخت ها تامین خواهد شد.  

وی تاکید کرد: در سطح استان عزم مان را برای جبران عقب ماندگی های مسجدسلیمان جزم کرده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.