گرگان- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر گفت: در ابتدای امر سه کمیته تشکیل شد که شامل کمیته منابع انسانی، کمیته بهسازی معدن و کمیته حقیقت یاب بود.

تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای کارگران و خانواده های جانباختگان معدن آزادشهر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در اولین جلسه شورای عالی بسیج کارگری استان افزود: در بحث کمیته منابع انسانی با کمک اداره کل تامین اجتماعی استان، افراد بیکار شده از مزایای بیمه بیکاری برخوردار شدند و مستمری فوت شدگان که یک پروسه چندماهه دارد، بلافاصله برقرار شد.

وی ادامه داد: کمک های زیادی با پیگیری های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و از راه های مختلفی به صورت بلاعوض به خانواده جانباختگان پرداخت شد که بیش از ۲۶ میلیون تومان بود.

مازندرانی اظهار کرد: کمک هزینه ای به ارزش ۵۰ میلیون تومان برای مسکن آنان اختصاص پیدا کرده است که به محض انجام شدن انحصار وراثت این مبالغ قابل دریافت خواهد بود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان اضافه کرد: دیه کامل جان باختگان به مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان نیز با پیگیری مستمر از طرف بیمه آسیا پرداخت شد که پس از انجام کارهای مربوط به وراثت قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه با بروز حادثه تمامی امکانات دستگاه های شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی استان را جهت ارائه خدمات به معدنچیان بسیج کردیم، یادآور شد: ارائه خدمات مشاوره ای از طرف اداره کل بهزیستی برای خانواده جان باختگان، ارائه خدمات درمانی رایگان و به موقع و با تمامی امکانات به مصدومان حادثه، سرکشی و دلجویی از تمامی خانواده های جانباختگان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان به آخرین جلسه مشترک برگزار شده با نمایندگان کارگران معدن، کارفرما و برخی دستگاه های اجرایی استان اشاره و خاطرنشان کرد: جلسه ای با حضور کارفرما و نمایندگان کارگران صورت گرفت و مصوبات خوبی به همراه داشت که پرداخت به موقع حقوق کارگران، انجام طرح طبقه بندی مشاغل طبق قانون کار، پرداخت به موقع بیمه ها، رعایت ساعت کاری حداکثر ۶ ساعت در روز و تشکیل تیمی متشکل از کارگران معدن، اداره کل تعاون کار و صنعت معدن برای پیگیری بحث تهویه و وسایل ایمنی معدن از جمله مصوبات این جلسه بود.

در حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر در ۱۳ اریبهشت امسال، ۴۳ نفر از معدنچیان جان خود را ازدست دادند و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.