مشهد- شاید گزارش‌های روزنامه قدس در خصوص مشکلات بیمارستان قائم را خوانده یا شنیده باشید. اما این بار بیماران بخش مغز و اعصاب این بیمارستان از نبود دستگاه آنژیوگرافی مغز و طولانی شدن نوبت‌های آنژیوگرافی گلایه دارند.

وعده خرید دستگاه «آنژیوگرافی مغز» بیمارستان قائم ۱۰ ساله شد

هادی زهرایی: همراه یکی ار بیماران به خبرنگار ما می‌گوید: بیمار ما ۳۵ روز است که در بیمارستان قائم بستری است که باید آنژیوی مغز برایش انجام شود، اما به ما اعلام کردند دستگاه آنژیوگرافی خراب است. حتی به سراغ رئیس بیمارستان رفتم تا مشکلم را با او در میان بگذارم، اما منشی رئیس اجازه دیدار را به ما نداد و به ما گفت: هزینه تعمیر این دستگاه‌ها بسیار بالاست و بیمارستان نمی‌تواند این هزینه را پرداخت کند و این دستگاه‌ها از آبان سال گذشته همچنان خراب است و تعدادزیادی از بیماران در نوبت آنژیوگرافی مغز هستند. اگر آنژیوگرافی مغز بیمار ما انجام نشود، ممکن است رگ‌های مغزیش خونریزی کند و موجب مرگش شود.
یکی دیگر از بیماران نیز به ما می‌گوید:۵۰ روز بود که بیمارستان قائم امروز و فردا می‌کرد تا بیمار ما را بستری کند، و ۱۰ روز به پایان سال مانده بود، سرانجام بیمار ما در بیمارستان بستری شد و بعد از بستری شدن قرار بود آنژیوگرافی مغز انجام شود، اما بیمارستان اعلام کرد به دلیل حضور نداشتن بعضی از پرسنل در ایام نوروز باید شما بعد از تعطیلات دوباره به بیمارستان مراجعه کنید و بعد از تعطیلات نوروز دوباره امروز و فردای بیمارستان آغاز شد و سرانجام در ۲۸ اردیبهشت ماه آنژیو گرافی اولیه در بیمارستان امام رضا صورت گرفت و پس از این مرحله مشخص شد که خون در مغز فرزندم لخته شده است و هر لحظه امکان دارد با یک شوک رگ مغزش پاره و موجب مرگش شود و دکترها اعلام کردند که باید عملی سنگین بر روی فرزندمان انجام دهند.
خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع به سراغ رئیس بیمارستان قائم می‌رود.

موضوع حیاتی است

مصطفی داستانی در گفت‌وگو با قدس گفت: دستگاه آنژیوگرافی مختص به مغز یا همان بایپلین در بیمارستان قائم از ابتدا وجود نداشته است و چندین سال است که مسئولان وعده خریداری این دستگاه را داده‌اند که تا کنون تحقق پیدا نکرده است.
وی ادامه داد: اگر این دستگاه خریداری شود، کیفیت خدمات را افزایش می‌دهد. اما آنژیوگرافی مغز می‌تواند با دستگاه آنژیوگرافی معمولی نیز انجام شود، اما با کیفیت پایین‌تر.
داستانی با رد خرابی دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان قائم گفت: چون حضور بیماران قلبی در بیمارستان بسیار زیاد است و در حال حاضر یک دستگاه آنژیوگرافی فعال داریم، مدت اختصاص یافته به بیماران مغزی بسیار کم است. و این درحالی است که طرح ۲۷۴ در بیمارستان قائم در حال اجراست که بیمارانی که سکته قلبی کرده‌اند باید ظرف کمتر از ۲۰ دقیقه آنژیوگرافی بر روی آن‌ها انجام شود، این موضوع برای ما بسیار حیاتی است و به همین دلیل مجبور بوده‌ایم که برای آنژیوگرافی مغز محدودیت قائل شویم، چون ساعات آنژیوگرافی مغز بسیار طولانی است.
وی ادامه داد:برای حل این مشکل دستگاه آنژیوگرافی مانند دستگاه موجود خریداری و نصب شده است که در حال دریافت مجوزو راه اندازی آن هستیم که امیدواریم ظرف ۱۰ روز آینده اقدام‌های لازم برای راه اندازی دستگاه آنژیوگرافی صورت پذیرد؛ که با راه اندازی این دستگاه وقت بیشتری به بیماران مغزی اختصاص خواهد یافت.
وی تصریح کرد: برای انجام آنژیوگرافی مغز با کیفیت مناسب که مورد نظر متخصصان است، نیاز به دستگاه بایپلین است، که قرار بود از ۱۰ سال پیش برای بیماران بیمارستان قائم خریداری شود که هیچ اقدامی صورت نگرفته است و این دستگاه در هیچ بیمارستانی در خراسان رضوی وجود ندارد و امیدواریم این دستگاه در بیمارستان قائم به عنوان بیمارستان معین اعصاب خریداری و نصب شود.
وی ادامه داد: بیمارستان مغزی از دو جهت قابل بررسی است: بیمارانی که به صورت اورژانسی که در طرح ۷۲۴ قرار می‌گیرند که کار آن‌ها با دارو یا آنژیوگرافی انجام می‌شود و دسته دوم، بیمارانی هستند که باید کار تشخیصی بر روی آن‌ها انجام شود و بعد کار درمانی آن‌ها بر اساس اقدام‌های تشخیصی انجام شود که طبیعتاً این بیماران به صف نوبت می‌روند و به دلیل کمبود دستگاه، نوبت‌های آن‌ها طولانی خواهد شد. اما این بیماران می‌توانند در بیمارستان‌های دیگربا دستگاه آنژیوگرافی قلب کار خود را انجام دهند و اولویت ما در بخش آنژیوگرافی بیماران اورژانسی قلبی است و کاری که می‌توان در دو ماه یا سه ماه آینده انجام شود، باید در صف نوبت قرار گیرد و امیدواریم با راه اندازی دستگاه دوم آنژیوگرافی قلب، نوبت‌های آنژیوگرافی مغز کمتر شود. اگربخواهیم کار اصولی انجام دهیم باید دستگاه بایپلین برای بیمارستان قائم خریداری و نصب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.