بجنورد- مدیر موسسه غدیر شناسی با تاکید بر ضرورت استمرار فعالیت های مرتبط با واقعه غدیر گفت: برنامه های ویژه غدیر نباید محدود به ایام خاص خود باشد و بایستی در طول سال استمرار داشته باشد.

استمرار فعالیت های مرتبط با واقعه غدیر ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ آیت الله شاه آبادی در جلسه ستاد دهه امامت و ولایت خراسان شمالی که در محل دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد با بیان اجرای فعالیت های غدیر در کشور گفت: دشمنان غدیر و استکبار جهانی درمقابله با ولایت و امامت به صورت مقطعی فعالیت نمی کنند بلکه آن ها بذرهایی که سال ها پیش کاشته اند را الان برداشت می کنند و اقدامات آن ها دراز مدت و مستمر است.

وی افزود: بسیار خرسندم که در استان خراسان شمالی به عنوان سومین استانی که در آن حضور پیدا کردیم، این جلسات و برنامه ریزی ها از مدت ها قبل از دهه ولایت و امامت آغاز شده است و شاهد پیشنهادات و برنامه های متنوع و ارزشمندی برای بزرگداشت این دهه هستیم.

مدیر موسسه غدیرشناسی تصریح کرد: با اقدامات فرهنگی کوتاه‌ مدت نمی توان معارف و فرهنگ دینی جامعه را نهادینه کرد بلکه باید برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید با اجرای این برنامه‌های آموزشی به‌گونه‌ای فعالیت کنیم که جوانان ما توانایی دفاع عالمانه و استدلالی از مکتب اهل بیت (ع) را داشته باشند نه آنکه با وجود عشق فراوان به ائمه اطهار (ع) در برابر یک شبهه ساده بازمانده و نتوانند به آن پاسخ مستدل و منطقی بدهند.

حجت الاسلام شاه‌آبادی اضافه کرد: باید از فرصت و ظرفیت ویژه نظام جمهوری اسلامی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر و ولایت در کشور و دنیا نهایت استفاده را ببریم.

وی به برخی دیگر از طرح های مهم و کلان این موسسه شامل برگزاری مسابقه غدیر، برگزاری جشنواره مباهله و طرح آیه های علوی اشاره کرد و افزود: این طرح ها با بهره گیری از هنر به عنوان ابزاری کارآمد در جهت ارتقای سطح بصیرتی جامعه در سراسر کشور برگزار می گردد.

 مدیر موسسه غدیر شناسی همچنین با اشاره به لزوم ارائه قالب‌های جدید آموزشی از برگزاری کلاس‌های برنامه‌ریزی‌شده و منسجم غدیرشناسی در نقاط مختلف کشور خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.