نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه همه سرمایه های ما از غدیر نشأت می گیرد، بر بازخوانی و نوخوانی فرهنگ غدیر و تلاش بیشتر برای تبیین این فرهنگ به نسل امروزی تأکید کرد.

فرهنگ غدیر باید برای نسل امروزی تبیین شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در جلسه ستاد دهه امامت و ولایت خراسان شمالی با بیان اینکه غدیر، شناسنامه ما و همچنین سرمایه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است، افزود: وظیفه ماست تا فرهنگ غدیر را به نسل امروز معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و فعالیت کنیم که فرزندان ما به غدیر افتخار کرده و با آگاهی و تسلط کامل بتوانند در برابر شبهات موجود در این زمینه پاسخ‌های مناسب و مستدل داشته باشند.

وی برگزاری برنامه سینمایش، راهپیمایی و اطعام در روز غدیر را از جمله تجربه های مثبت استان به مناسبت روز غدیر اعلام کرد و افزود: اجرای اینگونه برنامه ها و به خیابان آوردن غدیر به صورت عملی در روز جشن و سرور و اجرای شادی های بدون گناه، فرصت مناسبی برای معرفی این فرهنگ است.

امام جمعه بجنورد، خواستار اجرای این برنامه ها در شهرستان ها و همچنین در مرکز استان شد و گفت: اگر ما بتوانیم فرهنگ غدیر را به درستی تبیین کنیم، بسیاری از مسایل و اختلافات حل می شود.

وی با تأکید بر انسجام و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها و نهادهای مسؤول در این زمینه، افزود: باید خروجی فعالیت دستگاه‌های مختلف افزایش بصیرت و معرفت اقشار مختلف مردم نسبت به غدیر و موضع امامت و ولایت باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در ابتدای این جلسه با بیان اینکه دهه امامت و ولایت از عید قربان تا عید غدیر نامگذاری شده است، گفت: یکی از اولویت های بنیاد بین المللی غدیر، تمرکز بر روی برنامه های دهه امامت و ولایت است.

حسین فرخنده، هدف از تشکیل این جلسات را برنامه ریزی برای اجرای بلندمدت برنامه های ویژه غدیر اعلام کرد و افزود: بنا داریم در این حوزه بر اساس سیاست های بنیاد بین المللی غدیر برنامه ریزی و هدف گذاری کنیم.

وی، سیاست بنیاد بین المللی غدیر که نهادی غیردولتی است را تبیین و ترویج فرهنگ غدیر، توجه دادن افکار مسلمانان به سمت فرهنگ غدیر و شناسایی و حمایت جدی از استعدادهای خلاق در جهت معرفی واقعه غدیر اعلام کرد و افزود: ریاست نمایندگی بنیاد غدیر در استان ها بر عهده امام جمعه مرکز استان هاست.

برنامه هایی از جمله تجلیل از خادمان و غدیر و سادات، راه اندازی کاروان های شادی در شهرستان ها، سفره های غدیر و سفره های ولایت و اطعام، خطبه خوانی، مراسم و محافل قرآنی، استفاده از شبکه های مجازی و اجتماعی برای تبیین فرهنگ غدیر از سوی اعضاء حاضر در جلسه پیشنهاد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.