اصفهان – دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: شعبه بازپرسی ویژه فضای مجازی و مسائل بهداشتی و زیست محیطی در دادسرای اصفهان تشکیل شد.

شعبه ویژه محیط زیست و فضای مجازی در اصفهان راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین،  حسن رحیمی در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد با اشاره به در استان اصفهان ۹۶ شعبه دادرسی، ۱۱ شعبه اجرایی،۴۳ شعبه بازپرسی، ۱۶ معاونت دادستانی و در مجموع ۱۶۴ پست مرکز استان اصفهان پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: این در حالی است که در استان اصفهان ۱۰۳ شعبه فعال وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۴۴ هزار و ۶۲۴ فقره پرونده وارد مراکز دادستانی استان اصفهان شده است، افزود: در این بازه زمانی ۲۴۶ هزار و ۹۵۱ فقره مختومه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با اشاره به اینکه ۴۳ هزار و ۱۸۹ فقره پرونده در دو ماهه امسال به دادسراها وارد شده است، اضافه کرد: با افزایش بیش از ۱۷ درصدی ورودی پرونده ها نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه سعی داریم فضای امنی را در سطح استان اصفهان ایجاد کنیم، افزود: از این رو در حوزه شبکه‌های مجازی شعبه ویژه بازپرسی به رصد و پیگیری پرونده‌های فضای مجازی در دادسرای عمومی و انقلاب استان اصفهان راه‌اندازی شده است.

رحیمی توجه ویژه به مسائل بهداشت و مسائل زیست محیطی را نیز از دیگر فعالیت‌های دستگاه قضایی استان اصفهان عنوان کرد و افزود: به این منظور  شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های زیست محیطی نیز در دادسرای عمومی و انقلاب استان اصفهان تشکیل شده است.

وضعیت ترافیک و حمل و نقل در اصفهان نگران کننده است

وی همچنین به وضعیت نگران کننده استان در بخش حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و افزود: در این بخش شهروندان و رسانه‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد زندانیان اتباع بیگانه استان اصفهان نیز، گفت: هفت درصد از زندانیان استان اصفهان اتباع بیگانه هستند که جرم بیش از ۵۰ درصد از این افراد مواد مخدر است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص روند بررسی پرونده قهوه خانه های اصفهان ابراز داشت: روند بسته شدن این مراکز از سال ۸۵ آغاز شده و ما نیز میراث داران اجرای این طرح بودیم و این امر را یکی از اقدامات خوب دستگاه قضایی تلقی می‌کنیم.

رحیمی در ادامه در خصوص مشکلات موسسات مالی و اعتباری نیز گفت: در این خصوص باید یادآور می‌شوم که ما در استان در بحث پیشگیری از تجمعات اقدام می کنیم و پرونده این موسسات در تهران بررسی می‌شود.

وی در خصوص تاکسی‌های آنلاین اظهار داشت: این نوع تاکسی‌ها در بسیاری از شهرهای کشور در حال فعالیت است و از نظر امنیت اجتماعی نیز به دلیل استفاده از سامانه مسیریاب در شرایط خوبی است و خوب است که مردم از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.