قم- یکی از مراجع تقلید گفت: برخی از وکلای دادگستری شیطنت می‌کنند و در روزنامه‌ها آگهی می‌زنند که طی یک هفته طلاق توافقی شما را می‌گیریم. در یک جامعه اسلامی که طلاق منفورترین کار است، درج آگهی‌هایی مبنی بر انجام سریع روند فروپاشیدن خانواده باید جرم محسوب شود.

انتشار آگهی وکلا برای طلاق یک هفته‌ای جرم محسوب شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در برنامه چشمه معرفت در ادامه بررسی آسیب‌های اجتماعی پیرامون بحث طلاق اظهار کرد: در مباحث قبل بیان شد که اگر توقعات کم شود میزان طلاق هم کمتر می‌شود؛ نگاه نکردن به زندگانی بالادستی‌ها و نگاه کردن به زندگی زیردستی‌ها، اگر به زندگانی‌های سطح پایین‌تر نگاه شود طلاق هم کمتر می‌شود.

وی افزود: پرهیز از عجله در کار نیز از عوامل کاهش‌دهنده میزان طلاق در جامعه است، اگر صبوری به خرج دهید گذشت زمان بسیاری از مشکلات را حل می‌کند، تصمیمات عجولانه مشکل‌آفرین می‌شود.

این مرجع تقلید عنوان کرد: برخی از وکلای دادگستری شیطنت می‌کنند و در روزنامه‌ها آگهی می‌زنند که طی یک هفته طلاق توافقی شما را می‌گیریم! در یک جامعه اسلامی که طلاق منفورترین کار است، درج آگهی‌هایی مبنی بر انجام سریع روند فروپاشیدن خانواده باید جرم محسوب شود. وکلای دادگستری دارای هدف هرگز چنین اقداماتی نمی‌کنند ولی عده‌ای که فقط به درآمد و پول می‌اندیشند به سراغ چنین کارهایی می‌روند که باید جلوی آن‌ها را گرفت.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: قبل از طلاق باید به سراغ کانون‌های مشاور خانواده رفت، مشاوره‌های اسلامی کم کم در جامعه دارد زنده می‌شود، افرادی که مشکلی پیدا می‌کنند به سراغ مشاوران مسلمان، باایمان و باوجدان بروند، مراجعه به مشاور خیلی اوقات کارگشا است و یکی از عوامل پیشگیری از طلاق است.

وی اضافه کرد: قرآن کریم درباره طلاق بحث حکمیت را مطرح کرده است، ۱۴۰۰ سال پیش در آن جامعه عقب افتاده اسلام ظاهر شد و درباره اختلافات خانوادگی بحث حکمیت را مطرح کرد.

این مرجع تقلید ادامه داد: در آیه ۳۵ سوره نساء آمده است «اگر دیدید زمزمه‌های طلاق است و ترسیدید که بین آن‌ها جدایی پیدا شود، پیش‌دستی کنید و حکمی از خانواده زن و حکمی از خانواده مرد حرف‌های دو طرف را بشنوند و میان آن دو صلح و آرامش ایجاد کنند»، اگر دیدند کارد به استخوان رسیده و کار به جاهای باریک می‌کشد طلاق را پیگیری کنند که البته ۹۹ درصد طلاق‌ها می‌توانند به صلح و سازش بیندیشند و حکم‌ها کاری نکنند که زوجین از هم جدا شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.