عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: بیماری آرتروز مفصل یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مفاصل است که متأسفانه قسمت قابل توجهی از افراد جامعه در سنین بالا به این بیماری مبتلا می‌شوند.

آرتروز مفصل زانو شایع‌ترین بیماری مفاصل/ دارویی برای درمان قطعی تولید نشده است

    به گزارش «قدس آنلاین»،  کیوان احدی عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران، در خصوص بیماری آرتروز زانو اظهار کرد: این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مفصل زانو است که به صورت اولیه و ثانویه بروز می‌کند.  

وی افزود: در آرتروز اولیه معمولاً افزایش سن نقش به سزایی دارد که با بالا رفتن سن افراد مفاصل زانو دچار پیری تدریجی می‌شود.  

این متخصص ارتوپدی در خصوص آرتروز ثانویه گفت: این نوع دیگر آرتروز بر اثر شکستگی، سائیدگی و تخریب سلول‌های مفاصل زانو ایجاد می‌شود. متأسفانه بخش زیادی از جامعه ما در سنین بالا به این بیماری مبتلا می‌شوند که در عکس‌های ساده رادیوگرافی این موضوع مشاهده می‌شود.  

احدی در خصوص درمان این بیماری توضیح داد: معمولاً در اکثر مواقع روش‌های غیرجراحی برای درمان آرتروز استفاده می‌شود، همچنین اکثر پزشکان، کم کردن وزن، ورزش‌های تقویت عضلانی را برای این بیماری توصیه می‌کنند و دارو نقش چندانی ندارد.  

وی افزود: تاکنون داروی خاصی برای درمان قطعی آرتروز مفاصل کشف نشده است و داروهایی که تجویز می‌شوند معمولاً نقش کاهنده درد را برعهده دارند.  

این متخصص ارتوپدی توضیح داد: بیماری فرد با روشهای دارویی و غیرجراحی بهبود نیابد، معمولاً از روش‌های جراحی مثل تعویض مفصل زانو استفاده خواهد شد. فرد با انجام این جراحی می‌تواند تا پایان عمر به راحتی از زانوی خود استفاده کند.  

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران در خصوص داروهایی تحت عنوان ساخت غضروف و مفاصل در ماهواره و شبکه‌های مجازی تبلیغ می‌شود، توضیح داد: هرگونه مسائلی که از منابع غیر قابل استناد در جامعه منتشر می‌شود، پایه خوبی برای درمان بیماری‌ها نیست. یکسری از افراد با سوءاستفاده از عنوان برخی بیماری‌ها و برای پر کردن جیب خود اقدام به این‌گونه تبلیغات می‌کنند که لازم است مردم فریب این تبلیغات را نخورند و همانطور که گفته شد هنوز دارویی برای درمان قطعی آرتروز مفاصل کشف و تولید نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.