شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در ارائه کمک‌های نقدی و غیرنقدی به روستائیان باید تجدید نظر شود در غیر این صورت دیگر چیزی به نام روستا نخواهیم داشت .

نحوه ارایه کمک‌های نقدی و غیرنقدی به روستائیان نیازمند تجدید نظر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم سلیمانی صبح پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل پست بانک ایران گفت: زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی در روستاها جوابگوی کارگاه‌های تولیدی نیست و در حال حاضر جمعیت روستایی به دلیل نبود تولید، اشتغال و درآمد در حال کاهش است.

وی افزود:پست بانک در سال های اخیر رشد خوبی داشته است به گونه‌ای که توانسته نیازهای اولیه روستائیان را با کمترین هزینه انجام دهد.

وی گفت: پست بانک از طریق کار در روستاها اعتماد مردم را بدست می‌آورد و ایجاد کارگاه‌هایی مثل صنایع بسته ‌بندی و صنایع دستی می‌تواند اشتغال زیادی فراهم کند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون یارانه نقدی مردم استان ۵۸۰ میلیارد تومان است و این در حالی است که اعتبار عمرانی استان در سال جاری  ۲۵۰ میلیارد تومان است که متاسفانه این سیاست غلط تبدیل به یک مطالبه شده است.

استاندار تاکید کرد: کمک می شود تا سرمایه‌های روستاها وارد سیستم پست بانک شود و در مقابل انتظار می‌رود بانک نیز به آن‌ها تسهیلات برای ایجاد اشتغال اعطا کند.

سلیمانی اظهار کرد: در ارائه کمک‌های نقدی و غیرنقدی به روستائیان باید تجدید نظر شود در غیر این صورت دیگر چیزی به نام روستا نخواهیم داشت .

وی به آیین نامه‌های داخلی، فراملی و فرا حاکمیتی بانک‌ها اشاره و عنوان کرد: این موضوع مانعی در راه تولید و اشتغال است و بانک‌ها کمتر زیر بار تسهیلات روستایی می‌روند.

در ادامه این نشست معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر عامل پست بانک ایران با اشاره به اینکه این بانک ۱۰ هزار شعبه و باجه در سراسر کشور دارد و انجام ۲.۵ میلیون تراکنش روزانه  گفت: پست بانک دو ماموریت ویژه در سراسر کشور دارد که یکی از آن‌ها حضور بانک در همه نقاط خصوصا نقاط روستایی و فراهم کردن دسترسی عموم مردم به خدمات بانکی است.

خسرو فرحی افزود: در اکثر دهستان‌ها از طریق باجه به مردم خدمات بانکی ارائه می‌شود و در روستاهای مجاور نیز از طریق ابزارهای الکترونیکی این کار صورت می‌گیرد.

 وی با اشاره به نصب و جانمایی ۲۰ دستگاه ATM در ۲۰ روستای چهارمحال و بختیاری با بیش از ۲۳ میلیارد ریال اعتبار در پنج سال آینده  اشاره کرد و افزود: پست بانک با صندوق توسعه ملی قراردادهایی در حوزه‌های مختلف آب، محیط زیست، کشاورزی و صنعت منعقد کرده است و کلیه فعالیت‌هایی که انجام می‌شود با تمرکز بر روی روستاها و مناطق کمتر برخوردار است.

مدیر عامل پست بانک ایران تصریح کرد: پست بانک در استان چهارمحال و بختیاری پنج شعبه و ۲۶۱ دفتر شهری و روستایی دارد که حساب دهیاری‌ها در ۱۶ استان کشور به پست بانک منتقل شده است .

وی اظهار کرد: حوزه دوم  فعالیت‌های پست بانک توسعه تخصصی بخش IT و ICT است و بانک آمادگی دارد تا کلیه فعالیت‌ها در این دو بخش را پذیرفته و تامین مالی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.