نکا- مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: با نظارت متخصصان و کارشناسان این نیروگاه و توانمندی صنعتگران داخلی در زمینه مهندسی معکوس قطعات نیروگاهی، برای نخستین بار موفق شدیم پره های واحدهای بخاری نیروگاه نکا را در داخل کشور بسازیم.

صنعتگران ایرانی موفق به ساخت پره های واحدهای بخاری نیروگاه نکا شدند

محسن نعمتی در گفتگو با  قدس آنلاین اظهار کرد: صنعتگران داخلی با ساخت این قطعه به تکنولوژی طراحی و ساخت پره های واحدهای بخاری دست یافتند و کشور در تامین این قطعه نیز به خودکفایی رسید.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید سلیمی نکا با مدیریت ساخت این قطعه در سال اقدام و عمل، گام بلند دیگری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، بومی سازی تکنولوژی ساخت قطعات حساس نیروگاهی و قطع وابستگی صنعت برق کشور از شرکت های خارجی سازنده قطعات نیروگاهی برداشت.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا اضافه کرد: از مزیت دیگر بکارگیری این پره ها در مقایسه با نمونه خارجی آن می توان به صرفه جویی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون ریالی به ازاء هر پره و جلوگیری از خروج رقم قابل توجهی ارز از کشور اشاره کرد.

نعمتی از ویژگی های این قطعه به پیچیدگی طراحی و ساخت و نیز مواد تشکیل دهنده آن اشاره کرد و گفت: این قطعه طبق نمونه اصلی آلمان ساخته شده و پس از اخذ تاییدیه آزمایشات ۱۲ گانه و تست های اولیه آزمایشگاهی در واحد بخار نصب گردید.

وی یادآور شد: بیش از چند ماه از تست های عملکردی و بهره بردای آن می گذرد و طبق گزارش گروه های مهندسی و تعمیرات، عملکرد پره ها مطلوب ارزیابی شده و با اطمینان کامل می توان از این پره ها استفاده کرد.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: این نیروگاه بدلیل جدیت در پیگیری ساخت بیش از ۸۵۰ سری قطعه مهم نیروگاهی و تجارب اندوخته در این زمینه به عنوان یکی از نیروگاه های پیشرو در زمینه ساخت داخل شناخته و به عنوان قطب ساخت داخل قطعات نیروگاهی شمال و شمال غرب معرفی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.