مشهد- شانزدهمین جشن گلریزان خراسان رضوی به منظور آزادی زندانی جرائم غیرعمد با حضور مسئولان و مردم خیراندیش این استان شامگاه جمعه و همزمان با بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان در تالار نور مشهد مقدس برگزار شد.

شانزدهمین جشن گلریزان خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، ‌ رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور نیز در این مراسم گفت: ستاد دیه ماموریت دارد برای آزادی زندانیان مالی غیرعمد و عزیزانی که خانواده آنها دچار مشکل هستند تلاش کنند و اگر همراهی مردم نباشد ستاد دیه در انجام وظیفه خود برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد موفق نخواهد بود.

مرتضی بختیاری افزود: خانواده ای که بخاطر تصادف رانندگی سرپرستش در زندان به سر می برد هیچ تقصیری ندارد و باید گروهی برای رفع مصیبتهای خانواه اش کمک کند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: هیچ خدمتی بالاتر از خدمت کریمانه به نیازمندان محروم نیست. بطور یقین هر قدمی که نیکوکاران برمی دارند بدانند خداوند ۱۰ قدم آن را برایشان بر می دارد.

وی گفت: جلسات گلریزان جلسات نورانی است و مقام معظم رهبری و روسای سه قوه هر ساله برای آزادسازی زندانیان مالی در جشنواره گلریزان کمک می کنند.

بختیاری افزود: خراسان رضوی در سطح کشور یکی از استانهای موفق به لحاظ آمار بالای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بوده و در برخی از سالها رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی کمترین میزان بازداشتی جرائم مهریه را دارد

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: استان خراسان رضوی از نظر کاهش افراد بازداشتی مرتبط با جرائم مهریه در سطح کشور رتبه نخست را اول را دارا است.

حجت الاسلام علی مظفری بدون اشاره به آماری در این زمینه افزود: به دنبال اقدامات انجام شده هم اکنون خراسان رضوی کمترین بازداشتی جرائم مهریه را در زندانها دارد.

وی در ادامه گفت: جمعیت زندانیان جرائم کیفری در خراسان رضوی نیز به میزان ۹۰۰ نفر در سال جاری کاهش یافته است که بخش زیادی از آنها مربوط به جرائم مالی است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به اقدامات ستاد دیه استان برای آزادسازی زندانیان مالی طی سالهای گذشته نیز اشاره و بیان کرد: این استان در سالهای گذشته رتبه های نخست آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد را با جمع آوری کمکهای مردمی کسب کرده است.

وی ادامه داد: گرچه تعدادی از افراد به لحاظ مشکلات و گرفتاری مالی در زندان بسر می برند اما در قوانین اسلامی افرادی که با اراده شخصی خودشان مشکلاتی را برای خود ایجاد کرده اند امکان استفاده از بیت المال و اموال عمومی برای آزادی زندانیان مالی وجود ندارد.

وی گفت: بدین منظور باید ستاد دیه و سازمانهای مرتبط فعال بوده و با تشکیل جلساتی از نیکوکاران بخواهند با کمک های خود مقدمات آزادسازی زندانیان غیرعمد را فراهم کنند.

در شانزدهمین جشن گلریزان خراسان رضوی که در تالار نور مشهد با حضور جمعی از نیکوکاران برپا شد در کنار کمکهای مردمی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به میزان یک میلیارد ریال، رئیس کل دادگستری به میزان ۲۰۰ میلیون ریال و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ۱۰۰ میلیون ریال به آزادی زندانیان جرائم مالی در این استان کمک کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.