برنده ۴ توپ طلا از زمان پیوستن به رئال مادرید بهترین دوران فوتبالش را تجربه کرده و به این باشگاه کمک کرده است که برای اولین بار بعد از فصل ۱۲-۲۰۱۱ به قهرمانی در لالیگا و سومین قهرمانی لیگ قهرمانان در ۴ سال اخیر برسد. گل‌های مهمی که او در رسیدن رئال به آخرین قهرمانی‌هایش زد، این بازیکن را تبدیل به شانس اصلی بردن توپ طلا کرده است.

کریس رئال  را ترک می‌کند

این همان خبری بود که اسپانیا و دنیا را شوکه کرد؛ «ابولا»، روزنامه پرتغالی، خبر داده که کریس رونالدو تصمیم گرفته رئال مادرید را ترک کند و خود این بازیکن مدعی شده که تصمیمش «تغییرناپذیر» است.

برنده ۴ توپ طلا از زمان پیوستن به رئال مادرید بهترین دوران فوتبالش را تجربه کرده و به این باشگاه کمک کرده است که برای اولین بار بعد از فصل ۱۲-۲۰۱۱ به قهرمانی در لالیگا و سومین قهرمانی لیگ قهرمانان در ۴ سال اخیر برسد. گل‌های مهمی که او در رسیدن رئال به آخرین قهرمانی‌هایش زد، این بازیکن را تبدیل به شانس اصلی بردن توپ طلا کرده است.

اما او در بیرون زمین متهم به فرار مالیاتی ۷/۱۴ میلیون یورویی است و عدم حمایت باشگاه باعث شده او تصمیم بگیرد از مادرید برود. رقم فسخ قرارداد او یک میلیارد یورو است. بعد از اینکه ستاره پرتغالی در نوامبر گذشته قراردادش را با رئال تمدید کرد، این رقم در نظر گرفته شد تا به بزرگ‌ترین مانع برای جدایی رونالدو از کهکشانی‌ها تبدیل شود. با قرارداد جدید، رونالدو باید تا سال ۲۰۲۱ در برنابئو بماند. او پیش از این هم به رسانه‌های مادریدی گفته بود که این آخرین قراردادش با باشگاه نخواهد بود. رقم فسخ قرارداد او تقریباً ۱۰ برابر رقمی است که منچستریونایتد برای جذب پوگبا پرداخت و رکورد نقل و انتقالات را شکست و البته با قانون فیرپلی مالی[e۱]  (این قانون در نظر دارد تا با شفاف‌سازی اقدامات مالی و هزینه‌های باشگاه‌ها، کمک کند تا تیم‌ها در بازار نقل و انتقالات تابستانی رقابت سالم‌تری با هم داشته باشند).

در سن ۳۲ سالگی اما ارزش رونالدو کمتر از این هم نیست؛ هرچند مهاجم اسبق منچستریونایتد با زدن ۱۰ گل در یک‌چهارم‌نهایی‏‌، نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان این را ثابت کرد. هفته گذشته «ابولا» مدعی شده بود که باشگاهی برای رونالدو پیشنهاد ۱۸۰میلیون یورویی دارد و این رقم واقع‌بینانه‌تر است؛ اگرچه بعید است مادرید با این رقم‌ها حاضر به فروش ستاره‌ و بهترین گلزن تاریخ باشگاهش شود.

یونایتد یکی از باشگاه‌هایی است که شانس زیادی برای جذب این بازیکن دارد؛ هرچند که رابطه مورینیو و رونالدو از زمان حضور مربی پرتغالی در تیم مادریدی کمی نامطلوب است و این موضوع از احتمال انتقال می‌کاهد.

پاری‌سن‌ژرمن یکی دیگر از گزینه‌های احتمالی برای رونالدو است. تیم فرانسوی می‌خواهد دوباره بالاتر از موناکو قهرمان لیگ شود و همچنین مدت‌هاست که برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا تلاش می‌کند.

گزینه دیگر، انتقال به چین است؛ هرچند که خود رونالدو چندی پیش گفته بود که به فوتبالش در چین و خاورمیانه و آمریکا پایان نمی‌دهد.

رئال مادرید هنوز هیچ اظهار نظری درباره موضوع جدایی احتمالی رونالدو نکرده و خود رونالدو هم به همراه تیم ملی پرتغال برای بازی‌ در جام کنفدراسیون‌ها آماده می‌شود. مطمئناً این داستان از روزها و هفته‌های اخیر به‌طور جدیتر پیگیری خواهد شد. البته یادتان نرود که رونالدو تا امروز در ۳۹۴ بازی برای رئال ۴۰۶ گل زده و بهترین گلزن تاریخ باشگاه شده است. ضمناً او رکوردهای دیگری در لالیگا به نام خودش ثبت کرده است. عجیب است اگر قرار باشد داستان رونالدو و رئال بدین شکل و ناگهانی به پایان برسد. پس با وجود تمام سر و صداهایی که در این چند روز شده است، خیلی تعجب نکنید اگر رونالدو قید حضور در تیم‌های دیگر را بزند و در مادرید باقی بماند. شاید جنگیدن برای ساختن یک خانه رؤیایی در باشگاهی دیگر برای رونالدوی ۳۲ ساله کمی دیر شده باشد.


 [e۱]اینجا جمله مبهم است و ارتباطش با جمله قبل روشن نیست. چک کنید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.