وزیر کشور انگلیس در پاسخ به اظهار نظر یک نماینده پارلمان، تظاهرات روز جهانی قدس را «ناراحت‌کننده» خواند و قول داده ممنوع کردن این تظاهرات در انگلیس را بررسی خواهد کرد.

انگلیس از بررسی «ممنوعیت» تظاهرات روز قدس خبر داد

    به گزارش «قدس آنلاین»،  در حالی که حامیان فلسطین در سراسر جهان در حال آماده شدن برای حضور در تظاهرات «روز قدس»، وزیر کشور انگلیس این تظاهرات را «ناراحت‌کننده» خوانده است.

وزیر کشور انگلیس که برای توضیح پاره‌ای از موضوعات به پارلمان این کشور رفته بود، با اظهارات یک نماینده که به شدت مخالف تظاهرات روز جهانی قدس و همچنین حزب‌الله لبنان بود، مواجه شد.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، «رابرت ینریک» نماینده یهودی شهر «نیووراک» در پارلمان انگلیس که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی هم محسوب می‌شود، در پارلمان عصبانیتش را درباره برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس در انگلیس ابراز داشت.

 امسال هم در انگلیس تظاهرات روز قدس روز یکشنبه هفته جاری که روز تعطیل در این کشور است، برگزار شد چرا که روز جمعه روز کاری است

این نماینده پارلمان انگلیس گفت: «ما با تظاهراتی روبرو شدیم که در آن بنرها و شعارهای ضد یهودی و همچنین افرادی با پرچمهای حزب‌الله حضور داشتند».

وی افزود: «یکی از حاضران در این تظاهرات، با تمسخر کردن قانون پرچمی داشت که روی آن نوشته شده بود "شما نمی‌توانید مرا دستگیر کنید چرا که من از شاخه سیاسی حزب‌الله حمایت می‌کنم و نه شاخه نظامی آن"».

 ینریک از وزیر کشور انگلیس سوال کرد که «چه زمانی خواهد رسید که ما علیه این تجمعات اقدام قانونی کنیم. این تجمعات را ممنوع کنید تا شاهد چنین چیزهایی در خیابان‌های لندن نباشیم و از این اطمینان حاصل کنیم که همه حزب‌الله را به عنوان یک سازمان مورد شناسایی(برای ممنوع و غیرقانونی کردن در انگلیس) مورد نظر داریم».

  وزیر کشور انگلیس در پاسخ به این اظهارات، تظاهرات روز جهانی قدس را «ناراحت کننده» خوانده و قول داده که ممنوع کردن آن و همچنین ممنوع و غیرقانونی کردن حزب‌الله لبنان را بررسی خواهد کرد.

«امبر راد» گفت: «همیشه ناراحت کننده است که چنین نوعی از تجمع و تظاهرات و اقدام تحریک آمیز را ک توصیف کردید، شاهد باشیم. حتما این باید برای او(«رابرت ینریک» نماینده یهودی شهر «نیووراک») و خانواده‌اش ناراحت کننده بوده باشد».

وی افزود: «من قطعا آنچه او گفت و پپیشنهاد داد را بررسی خواهم کرد و با او مذاکره خواهم کرد و اگر ضروری بود با مجلس عوام هم آن را در میان خواهم گذاشت».

تاکنون و بر اساس قوانین موجود در انگلیس، این کشور شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را غیرقانونی اعلام کرده اما شاخه سیاسی شامل این قاعده نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.