زاهدان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از معرفی روستای «کلپورگان» که به تنها موزه زنده سفال دنیا معروف است، به عنوان اولین روستای جهانی صنایع دستی به یونسکو خبر داد.

روستای «کلپورگان» به عنوان نخستین روستای جهانی صنایع دستی به یونسکو معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین، کامبیز مشتاق گوهری در این باره اظهار کرد: در سال ۹۳ در کل استان سیستان و بلوچستان ۲ پایگاه داشتیم ولی در سال گذشته با وجود کمبود اعتبارات ۶ پایگاه ملی و ۲ پایگاه جهانی در استان داریم و امسال نزدیک ۱۳ پایگاه استانی را تاسیس کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: روستای کلپورگان را به عنوان اولین روستای جهانی صنایع دستی به یونسکو معرفی کردیم و نیز برای اولین بار شخصیت های فرهنگی را در سطح ملی به ثبت رساندیم.

وی در زمینه مقصد گردشگری بودن این استان افزود: در این زمینه کارهای زیادی انجام شده ولی هنوز با آرمان‌های ما فاصله دارد.

مشتاق گوهری ادامه داد: ما گردشگران خارجی قابل توجهی در سیستان و بلوچستان داریم که از مرز میرجاوه وارد و یا خارج می شوند و اکثر آنها اقامت چند روزه در استان دارند اما حضور این تعداد گردشگر مطلوب ما نیست و این به دلیل اینست که سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری خارجی نیست و بیشتر نقش ترانزیت را بازی می‌کند.

وی گفت: باید ابتدا زمینه را برای حضور گردشگران داخلی در استان فراهم کنیم و قطعا از این رهگذر زمینه حضور گردشگر خارجی فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.