هنر/ محمدعلی میرزایی : برنامه زنده «ماه نشان» ویژة شب‌های ماه مبارک رمضان به تهیه‌کنندگی محمد ساسان و اجرای حسین قرایی با موضوع فعالیت‌های مردمی‌ در امور فرهنگی و جهادی و...، سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هر شب ساعت 22:30 روی آنتن شبکه افق می‌رود.

روایت جهاد بزرگ آدم‌های معمولی

در یکی از روزهای گرم ماه مبارک رمضان به انتهای اتوبان نیایش، جایی که مؤسسه رسانه عصر یا همان شبکه افق قرار دارد، می‌رویم. بعد از صرف افطار و اقامه نماز به پشت بام این شبکه که محل فیلمبرداری برنامه زنده «ماه نشان» بود، رفتیم. برای خود من روبه‌روشدن با این صحنه و دکور، خیلی عجیب بود؛ جایی که می‌توانستم تمام شهر تهران را نظاره‌گر باشم. 2 دوربین ثابت و یک کرین لحظات زنده این برنامه را ضبط می‌کرد. در طول برنامه با مهران عباسی، دبیر محتوایی برنامه، صحبت می‌کنیم. وی درباره محوریت برنامه می‌گوید: موضوع برنامه مسئولیت اجتماعی با رویکرد خدمات و با تمرکز بر فعالیت خیریه است. ما در برنامه‌های گذشته در بحث فعالیت اجتماعی و خدمات‌رسانی تمرکزی بر فعالیت‌های جهادی در حوزه‌های مختلفی داشتیم. در بعضی از برنامه‌ها رویکرد مجموعه توزیع ارزاق بود. البته نکته‌ای که به آن دقت داریم، این است که شخصیت و هویت آدم‌ها برچسب محرومیت و فقر نخورد.

شاید برنامه ادامه داشته باشد

عباسی درباره تداوم این برنامه در آینده خاطرنشان می‌کند: برنامه «ماه نشان» سال گذشته هم هر شب از شبکه افق به‌طور زنده به روی آنتن می‌رفت و آقای رمضان‌نژاد، مدیر شبکه افق، هم نگاه جدی به این برنامه دارند و ما امیدواریم که این فضا در طول سال هم ادامه پیدا کند. ممکن است حجم برنامه از نظر تعداد قسمت‌ پخش‌شده در هفته، کمتر شود ولی قابلیت آن را دارد که این رویکرد را در طول سال ادامه دهیم چون تنوعی در آن وجود دارد. فعالیت گروه‌های جهادی هم در طول سال ادامه دارد و در حقیقت ما از آن‌ها عقبیم. در برخی از برخوردهایی که از میهمانان داشتیم، متوجه شدیم که آن‌ها نه ادعای خاصی دارند و نه تصور بزرگی از کار خود دارند فقط متمرکز بر فعالیت‌های خود شده‌اند و کار را با کیفیت بالا پیش می‌برند و این باعث می‌شود که روحیه و حال خودمان هم بهتر گردد.

سلبریتی نمی‌خواهیم

برنامه به آخر خود نزدیک می‌شد که فرصتی شد با محمد ساسان، تهیه‌کننده برنامه، هم صحبت کنیم. او هم می‌گوید: مدیران شبکه به این نتیجه رسیدند که «ماه نشان » را با این فضا روی آنتن ببریم. نکته اساسی این است که ما تمام تلاشمان را کردیم که به مسائل و خدمات اجتماعی بپردازیم. موضوع مسئولیت اجتماعی برایمان برجسته بوده است. ولی شاید تفاوتی که ما با شبکه‌های دیگر داشتیم، این است که می‌خواستیم تمرکزمان بیشتر بر دوستانی باشد که دل در گرو انقلاب دارند؛ سعی ما بر این بود که به آدم‌های عادی‌ای بپردازیم که در اطرافمان مثل خود ما در حال زندگی‌کردن هستند. این برنامه، برنامه‌ای هم نیست که در آن از سلبریتی استفاده شده باشد بلکه سعی می‌کند آدم‌های عادی را نشان دهد که می‌کوشند حال آدم‌های اطراف و اجتماع خود را بهتر کنند.

وی می‌گوید: نگاه ما نیز همین بوده که مسئولیت اجتماعی بر دوش جامعه است و مردم باید خودشان درمانگر دردهای خود باشند. بیان این مسئله برایمان مهم بوده است که به همه بگوییم همین آدم‌های عادی تحولات بزرگی را ایجاد کرده‌اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.